Nischer Properties erhåller markanvisning om 4200 BTA i centrala Hudiksvall

Nischer Properties erhåller markanvisning om 4200 BTA i centrala Hudiksvall

Hudiksvalls kommun har beslutat att tilldela Nischer Properties AB en markanvisning på Kattvikskajen, kvarter I2. Kvarter I2 omfattar en byggrätt om 4 200 m2 BTA. Detaljplanen medger bostäder och centrumändamål.

Under mars 2022 bjöd kommunen in till intresseanmälan för markanvisning av kvarteret. Nischers Properties förslag har valts ut då det uppfyller kommunens ambitioner för området och stadsdelen.

Nischer har presenterat ett förslag som innebär uppförande av flerbostadshus i tre huskroppar bestående av ca 40–60 hyresrätter. Husen kommer att byggas med hållbara material och trästomme.

”Kattvikskajen är ett spännande område som vi ser framemot att vara med och utveckla, närheten till havet och centrum gör området mycket attraktivt och vi är glada över att få etablera oss som långsiktig förvaltare i Hudiksvall med detta projekt säger Nischers VD David Aspehult.

Markanvisningen har fått ett slutgiltigt godkännande i kommunstyrelsens plan- och utvecklingsutskott den 30 Maj 2022.

För mer information vänligen kontakta tf VD David Aspehult, 0703 16 44 45, david.aspehult@nischer.se

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 23 JUNI 2022 kl. 13.00 (CET). Denna information är sådan som Nischer Properties AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruks-förordning.

Om Nischer

Nischer Properties är ett nationellt fastighetsutvecklingsbolag som fokuserar på utveckling av nischade konceptboenden i tillväxtregioner. Väl genomtänkta lösningar som enkelt kan anpassas för var projekts unika förutsättningar banar väg för en smidig process, ett stabilt resultat och bostäder där människor trivs, umgås och utvecklas. Nischers aktie är noterad för handel på Nordic SME.

David Aspehult

Tf VD

Nischer Properties AB (publ)

+46 (0)70 316 44 45 (mobil)