Nischer Properties försäljning av 128 lägenheter i Karlstad är nu genomförd

Den 19 december 2018 meddelade Nischer Properties att vi avtalat med Living at Campus om försäljning av vårt projekt i Karlstad. Projekt består av fyra hus om totalt 128 stycken studentbostäder på campusområdet vid Karlstad universitet. Samtliga fyra hus är nu inflyttade och köparen har per idag tillträtt tomträtten enligt avtalet.

”Jag är stolt över teamet på Nischer som från markanvisningen för knappt två år sedan och fram till idag har levererat ett lönsamt projekt med hög kvalitet.”, säger David Aspehult, tf VD Nischer Properties.

”Det känns jättekul att vi för in denna fina fastighet under vårt Campus Living-koncept. Vi ser fram emot att erbjuda riktiga studenthem till studenterna i Karlstad.” säger Fredrik Engberg, delägare och partner Ledstången AB.

Värdet på den färdigutvecklade tomträtten uppgår till 100 mkr och projektvinsten beräknas uppgå till cirka 20 procent av detta värde.

Croisette Real Estate Partner och Advokatfirman Schjødt har varit rådgivare till Nischer i affären.

David Aspehult, tf VD Nischer Properties AB
david.aspehult@nischer.se

Nischer Properties är ett nationellt fastighetsutvecklingsbolag som fokuserar på utveckling av nischade konceptboenden i tillväxtregioner. Väl genomtänkta lösningar som enkelt kan anpassas för var projekts unika förutsättningar banar väg för en smidig process, ett stabilt resultat och bostäder där människor trivs, umgås och utvecklas. Nischers aktie är noterad för handel på NGM Nordic MTF.

Taggar: