NISCHER PROPERTIES ÖVERLÄMNAR HYRESPROJEKT I GÄVLE TILL HSB SÖDRA NORRLAND

Idag flyttar förväntansfulla ungdomar in i 23 lägenheter som Nischers byggt åt HSB Södra Norrland i Gävle. Fastigheterna har nu tagits över av HSB efter godkänd slutbesiktning och slutbesked från kommunen.

Projektet är en milstolpe för Nischer och vår modulfabrik Conpro SIA. Allt startade som ett innovationsprojekt tillsammans med HSB Södra Norrland 2017 för att visa att det går att bygga kvalitativa och kostnadseffektiva lägenheter till ungdomar på centrala lägen i våra städer, förklarar Robert Vangstad, VD Nischer Properties.

Projektet är unikt på så sätt att det är ungdomsbostäder, den som flyttar in måste vara under 26 år och hyran för en 1 rok är cirka 4300/månad.

”Det här är ett bra exempel på vårt konceptboende ”Start Living” som är så viktigt idag för att unga ska kunna flytta hemifrån. Det bor cirka 213 000 unga vuxna hemma enligt hyresgästföreningen och det här är ett litet steg i rätt riktning ” fortsätter Robert Vangstad

Robert Vangstad VD
robert.vangstad@nischer.se

Nischer Properties är ett nationellt fastighetsutvecklingsbolag som fokuserar på utveckling av nischade konceptboenden i tillväxtregioner. Väl genomtänkta lösningar som enkelt kan anpassas för var projekts unika förutsättningar banar väg för en smidig process, ett stabilt resultat och bostäder där människor trivs, umgås och utvecklas. Nischers aktie är noterad för handel på NGM SME.

Citat

Robert Vangstad, VD, Nischer Properties