Nischer tecknar rätt att förvärva cirka 15 000 kvm råmark i Säve, Göteborg

Nischer har tecknat rätten att förvärva och utveckla detaljplan för fastigheten Gunnesby 2:8 från markägaren med ambitionen att uppföra cirka 150 bostäder i området bestående av småhus och hyresrätter. Fastigheten ligger i ett naturskönt område 14 km från centrala Göteborg och bra kollektiva förbindelser. Området ingår i det som Göteborgs Stad definierat som framtida utvecklingsområden.

Vi ser framemot att utveckla vårt första projekt i Göteborgs regionen och det blir ett viktigt inslag i vår strategi att stärka bolaget med byggrätter i olika faser.” säger David Aspehult, tf VD, Nischer Properties AB.

Göteborgsregionen har haft en snabb befolkningstillväxt de senaste åren och 2018 ökade Göteborgs befolkning med 7829 personer. Bostadsbyggandet ökar och förra året stod 3 000 nya bostäder färdiga och över 5 000 började byggas.

Robert Vangstad, vVD & Fastighetschef Nischer Properties AB
robert.vangstad@nischer.se

David Aspehult, tillträdande tf VD Nischer Properties AB
david.aspehult@nischer.se

Nischer Properties är ett nationellt fastighetsutvecklingsbolag som fokuserar på utveckling av nischade konceptboenden i tillväxtregioner. Väl genomtänkta lösningar som enkelt kan anpassas för var projekts unika förutsättningar banar väg för en smidig process, ett stabilt resultat och bostäder där människor trivs, umgås och utvecklas. Nischers aktie är noterad för handel på NGM Nordic MTF.

Taggar: