Ny tillförordnad VD i Nischer Properties AB från den 17 februari 2022

David Aspehult tar över som tf VD i Nischer Properties från och med den 17 februari 2022 och efterträder Robert Vangstad.

Bolaget går nu in i en ny fas med nya huvudägare och starkt fokus på att bygga upp förvaltningsverksamheten. ”David som grundat bolaget och är en av huvudägarna är ett naturligt val som tf VD när vi går in i en ny fas med starkt fokus på tillväxt”, säger Elias Georgiadis, Sterner Stenhus.

”Vi tackar Robert Vangstad för det fina arbete han gjort under sin tid i Nischer Properties. Jag ser framemot att tillsammans med Sterner Stenhus, övriga ägare och medarbetare öka vår tillväxt och bygga upp vår förvaltningsverksamhet genom produktion och förvärv av hyresbostäder” säger David Aspehult, tf VD och Styrelseledamot Nischer Properties.

Tommy Marklund, Styrelseordförande
Tommy.Marklund@nischer.se

Nischer Properties är ett nationellt fastighetsutvecklingsbolag som fokuserar på utveckling av nischade konceptboenden i tillväxtregioner. Väl genomtänkta lösningar som enkelt kan anpassas för var projekts unika förutsättningar banar väg för en smidig process, ett stabilt resultat och bostäder där människor trivs, umgås och utvecklas. Nischers aktie är noterad för handel på Nordic SME.