Ny VD Nischer Properties AB (publ)

SAMUEL BECKSTRAND UTSES TILL NY VD FÖR NISCHER PROPERTIES AB (PUBL)

Styrelsen i Nischer Properties AB (publ) (”Bolaget”) har utsett Samuel Beckstrand till ny VD. Beslutet gäller med omedelbar verkan.

- Vi har sedan utseendet av David Aspehult till tillförordnad VD letat efter en lämplig permanent ersättare till Bolagets tidigare VD och vi är mycket nöjda över att nu kunna presentera Samuel Becksrand som ny VD för Nischer, säger Erik Borgblad, styrelseordförande i Bolaget.

Samuel har lång och bred erfarenhet från ledande befattningar inom fastighets- och finansbranschen. Samuel ersätter David Aspehult som varit verksam som tillförordnad VD från den 17 februari i år. Samuel Beckstrand kommer även att fortsättningsvis ingå i Bolagets styrelse. David Aspehult kommer att återgå till sin tidigare befattning som affärsutvecklingschef för Bolaget och kommer även att fortsättningsvis ingå i Bolagets styrelse.

Erik Borgblad, Styrelseordförande
erik.borgblad@born.se

Nischer Properties är ett nationellt fastighetsutvecklingsbolag som fokuserar på utveckling av nischade konceptboenden i tillväxtregioner. Väl genomtänkta lösningar som enkelt kan anpassas för var projekts unika förutsättningar banar väg för en smidig process, ett stabilt resultat och bostäder där människor trivs, umgås och utvecklas. Nischers aktie är noterad för handel på Nordic SME.

David Aspehult

Tf VD

Nischer Properties AB (publ)

+46 (0)70 316 44 45 (mobil)