NYHETSBREV NR 5 – 2008

Lägre tillväxt
Under tredje kvartalet kunde vi se en omsättningsminskning med 1,4%. Trots detta ligger omsättningstakten på rullande 12 månader på 127 MSEK, den högsta i företagets historia.
Under september tappade vi volym från tidigare kund TeliaSonera, vilket vi inte fullt ut kompenserat med volym från nya kunder.

Det som framför allt har påverkat volymtillväxten är att vi drabbats av ytterligare försening i implementeringen av American Express resebyråer.
Denna försening beror på integrering med system från tredje part, vilken inte kunnat genomföras som planerat. Vi har inte full information om denna tredje parts tidsplaner, varför vi idag inte kan ge ett konkret besked om när vi kan vara fullt ut säljbara via American Express.

Försäljningen inom ramen för FMLOG-avtalet uppgick till 5,0 MSEK under tredje kvartalet. Fortsatt är Försvarsmakten den största användaren, men Riksdagen och Regeringskansliet ökar sina andelar av försäljningen. Vårt erbjudande om miljöstyrning och klimatkompensation av transporterna har varit mycket uppskattat bland dessa myndigheter.

Taxi Welcome Service
Vi har sedan ett drygt år varit i full drift vid Göteborg C, och vid årsskiftet planeras driftssättning vid Stockholm C. Vi har fördjupat samarbetet med vår partner Jernhusen och med erfarenheterna från Göteborg ser vi att konceptet är lyckat och att vi långsiktigt också ser en kommersiellt intressant affär.

Åtgärdsprogram
Genom att volymtillskottet från nya distributionskanaler (resebyråer) försenats ytterligare har vi beslutat att genomföra ett åtgärdsprogram.
Dels kommer våra kostnader att sänkas, dels genomför vi ett antal aktiviteter som kommer att förstärka vår likviditet och resultat.

Anders Holst, VD
anders.holst@netrevelation.se