Omräkning av villkor för teckningsoptioner i Nischer till följd av sammanläggning av aktier

Stockholm den 27 juli 2011

Såsom kommunicerats i separat pressmeddelande tidigare idag, onsdag den 27 juli 2011, har avstämningsdag för genomförande av sammanläggning av aktier med villkoren att hundra (100) gamla aktier läggs samman till en (1) ny aktie fastställts till onsdag den 3 augusti 2011. Detta innebär att sista dag för handel i Nischers aktie innan sammanläggning infaller fredag den 29 juli 2011 samt att första dag för handel med sammanlagda aktier infaller måndag den 1 augusti 2011.

Med anledning av sammanläggningen av aktier förändras vissa av villkoren för bolagets teckningsoptioner innebärande att kontraktsstorleken ändras så att hundra (100) teckningsoptioner ger rätt att teckna åtta (8) aktier samt att ny teckningskurs vid utnyttjande av teckningsoptionerna omräknas till 8,00 kronor per aktie. Teckningsoptionerna som är listade på First North under kortnamnet NIS TO 1 och ISIN-kod SE0003944297 kan tecknas löpande till och med den 30 juni 2013 med kvartalsvis registrering hos Bolagsverket. Sista dag för handel infaller den 25 juni 2013.

Ny anmälningssedel finns att tillgå på Nischers hemsida, www.nischer.se.

Lars Rutegård, tf VD
lars.rutegard@nischer.se

Peter Hermansson, Styrelseordförande
peter.hermansson@nischer.se

Nischer AB (publ) är ett investmentbolag med affärsidé att genom kunskap, kapital och engagemang förvärva, äga och utveckla attraktiva familj- och generationsskiftesbolag med stor tillväxtpotential. Nischers nuvarande verksamhet består av det helägda dotterbolaget IndustrIQ med fokus på industri- och verkstadsbolag. Under 2010 förvärvades IndustrIQs samtliga portföljbolag; Mintec Paper AB, PlaCell AB och SKA GmbH Co. KG. Nischer är listat på NASDAQ OMX First North och bolagets Certified Adviser är Remium AB (www.remium.com).

Taggar: