Provobis Invest förvärvar 10% av aktierna i Nischer Properties

Provobis Invest har i dag förvärvat 1 821 510 aktier i Nischer Properties AB motsvarande 10 procent av röster och kapital. Investment Weps i Tjörn AB och DAMC AB har sålt 910 755 aktier vardera.

Provobis Invest AB, som är ett helägt dotterbolag till Provobis Holding AB, är ett investmentbolag som företrädesvis investerar inom områdena:bank och finans, fastigheter och investmentbolag. Värde skapas genom styrelsearbete, nära kontakter med företagsledningar samt genom tillförsel av kapital, kunskap och nätverk.

Nischer Properties är ett spännande bolag med bra positionering som på kort tid byggt upp en fin projektportfölj, vi ser fram emot att vara en del av bolagets fortsatta utveckling” förklarar Rolf Lundström.

”Vi är mycket glada över att Provobis Invest blir en stor aktieägare i Nischer Properties. Rolf Lundström, VD för Provobis Invest är en stor förebild, hans långa entreprenörsskap och företagsbyggande sträcker sig över 50 år bakåt i tiden. Genom Provobis kontrollerar han en en omfattande börsportfölj med stora innehav i bland annat hotellkedjan Scandic, nischbanken Collector och investmentbolaget Svolder. ”Vi är mycket glada över att Provobis Invest valt att investera i Nischer Properties” säger David Aspehult, tf VD Nischer Properties.

David Aspehult, tf VD Nischer Properties AB

david.aspehult@nischer.se

Nischer Properties är ett nationellt fastighetsutvecklingsbolag som fokuserar på utveckling av nischade konceptboenden i tillväxtregioner. Väl genomtänkta lösningar som enkelt kan anpassas för var projekts unika förutsättningar banar väg för en smidig process, ett stabilt resultat och bostäder där människor trivs, umgås och utvecklas. Nischers aktie är noterad för handel på NGM Nordic MTF.

Taggar:

Citat

”Nischer Properties är ett spännande bolag med bra positionering som på kort tid byggt upp en fin projektportfölj, vi ser fram emot att vara en del av bolagets fortsatta utveckling
Rolf Lundström
David Aspehult, tf VD Nischer Properties