Ytterligare 32 studenter får boende i Karlstad den 1 november

Den 1 november öppnar Nischer dörrarna åt ytterligare 32 studenter i Kronoparken i Karlstad. Det tredje av totalt fyra hus står klart för inflyttning samtidigt som finplaneringen färdigställs för de första två redan inflyttade husen.

Intresset att hyra studentbostäder av Nischer är fortfarande mycket stort. Hela tredje huset var uppbokat redan i somras och det är kul att kunna erbjuda ytterligare 32 studenter ett så fint och prisvärt boende”, berättar Robert Vangstad Fastighetschef på Nischer Properties.

Arbetet med det sista huset är i slutfasen där det återstår fasadkomplettering och installationer.

I Nischers projekt i Gävle där bolaget uppför 23 hyresrätter åt HSB går markarbeten in i slutfasen. Målsättningen är att vara klara med markarbete och grundläggning under november månad.

”Projektet i Gävle är intressant för oss då det är första projektet som baseras på byggsystemet som var del av affären med Nyhem i början av året. Det är ett viktigt steg för oss i arbetet med att kvalitetssäkra leveranser och att producera energieffektiva hyreslägenheter till rimliga hyror, förklarar David Aspehult tf VD, Nischer Properties

Robert Vangstad

Fastighetschef och Vice VD

robert.vangstad@nischer.se

Nischer Properties är ett nationellt fastighetsutvecklingsbolag som fokuserar på utveckling av nischade konceptboenden i tillväxtregioner. Väl genomtänkta lösningar som enkelt kan anpassas för var projekts unika förutsättningar banar väg för en smidig process, ett stabilt resultat och bostäder där människor trivs, umgås och utvecklas. Nischers aktie är noterad för handel på NGM Nordic MTF.