Nya LD Stark säljer slut gång på gång

Sedan nya LD Original Portion Stark lanserades i utvalda butiker i januari har produkten snabbt tagit marknadsandelar och sålt slut inte mindre än fyra gånger. Nordic Snus tror att den starka trenden kommer att hålla i sig och rullar ut LD Stark i allt fler butiker. Dessutom finns produkten redan nu tillgänglig för beställning i alla butiker.

Vi visste att LD Stark skulle göra bra ifrån sig, men den här gången har konsumenternas efterfrågan verkligen överträffat våra förväntningar. Nu har vi snabbt ställt om produktionen för att möta efterfrågan, berättar Jonas Björnum, marknadsdirektör på Nordic Snus.

LD Original Brun Portion är Sveriges näst största snusprodukt med brun portion. Samtidigt växer konsumenternas önskemål om starkare alternativ på snusmarknaden. Därför blev det naturligt att lansera LD Stark som brun portion.

På Nordic Snus strävar vi efter att erbjuda vad konsumenterna söker just nu. LD Stark ligger helt i linje med vad konsumenterna efterfrågar idag. Vi blandar den utifrån samma recept som LD Original, men använder en annan grad av tobak för att nå upp i en högre nikotinhalt, förklarar Jonas Björnum.

LD Start lanserades till en början bara i 250 utvalda butiker och webbshoppar. Men trots att produkten är ny har många butiksägare självmant hört av sig och beställt mer via Nordic Snus distributionspartner (nr 1080). Under kommande månader ska produkten rullas ut över hela landet.

– På extremt kort tid sålde vi över 100 000 dosor LD Stark, trots att vi smyglanserade i endast ett fåtal butiker. Det här är bara början. Vi kommer att fortsätta kriga om marknadsandelar med LD Stark, avslutar Jonas Björnum.

Joel Ibson
Corporate Affairs & Communications Manager
joel.ibson@jti.com
070 26 11 321