Bengt Dahlgren Göteborg väljer Nordlo i upphandling av IT-outsourcing

Bengt Dahlgren Göteborg har beslutat att outsourca hela sin IT-infrastruktur till Nordlo. Åtagandet omfattar drift av IT-infrastruktur, användarsupport samt den fysiska och virtuella servermiljön för kontoren i Göteborg, Borås & Växjö.

Ett glädjande besked att ett av de största teknikkonsultbolagen i Sverige, som är verksamt inom hela samhällsbyggnadsprocessen, väljer Nordlo som leverantör, säger Fredrik Almén, koncernchef Nordlo.

Karl Nilja Operativ Chef Nordlo Gteborg City Patrick Liljeroth ITchef Bengt Dahlgren Gteborg och Joakim Andersson Kundansvarig Nordlo Gteborg City

Karl Nilja, Operativ Chef Nordlo Göteborg City, Patrick Liljeroth, IT-chef Bengt Dahlgren Göteborg och Joakim Andersson, Kundansvarig Nordlo Göteborg City.

Målet med IT-upphandlingen för Bengt Dahlgren Göteborg var att höja driftsäkerheten, användarsupporten och samarbetsnivån med den framtida IT-leverantören. Kraven bestod i en stabil och skalbar IT-plattform som skulle levereras som en komplett outsourcinglösning.

Genom att outsourca vår IT-infrastruktur så får vi ökade möjligheter att fokusera på vår kärnverksamhet. Vi har efterfrågat ett nära samarbete med fokus på en säker, skalbar och stabil IT-infrastruktur samt en engagerad servicedesk. Nordlo har ett tydligt erbjudande och förstår vår bransch. Samarbetet är därför en bra lösning som ger oss en förlängd IT-avdelning, säger Patrick Liljeroth, IT-manager på Bengt Dahlgren Göteborg.

Teknikkonsultbolaget Bengt Dahlgren, med 550 anställda, har sedan starten 1952 vuxit till att bli ett av Sveriges ledande oberoende konsultföretag. Affären med Bengt Dahlgren ökar Nordlos åtagande inom en bransch där IT är mycket affärskritisk och där kraven på nära samarbete är väsentlig.

Vi är mycket stolta över vårt nya samarbete med Bengt Dahlgren Göteborg. För oss är det viktigt med ett nära partnerskap för att på så sätt få ökad förståelse för varandras verksamheter. Vi ser fram emot ett långt och givande samarbete där Nordlo kan effektivisera och utveckla Bengt Dahlgren Göteborgs IT, säger Karl Nilja, Operativ Chef, Nordlo Göteborg City.

För mer information, kontakta:
Fredrik Almén, koncernchef Nordlo, fredrik.almen@nordlo.com, 070-333 15 59
Karl Nilja. Nordlo Göteborg City, karl.nilja@nordlo.com, 070-952 92 18
Patrick Liljeroth, IT-manager på Bengt Dahlgren Göteborg, 031-720 25 30

Nordlo, Nordens nya IT- och digitaliseringspartner, bildades 2018 genom en sammanslagning av Zetup, Office IT-Partner, Dicom och norska IT total. Sedan dess har Nordlo förvärvat; Netcomp, Insignis IT och Lerøen Datapartner samt etablerat ett nytt kontor i Helsingborg. Med fokus på rådgivning och lokal förankring ska den nya koncernen bli en stark nordisk utmanare inom molntjänster, infrastruktur, outsourcing och digitalisering för såväl nationella som internationella organisationer. Nordlo har idag 650 medarbetare på 37 orter i Sverige och Norge, samt en årsomsättning på 1,3 miljarder. Läs mer på: https://nordlo.com/

Ett glädjande besked att ett av de största teknikkonsultbolagen i Sverige, som är verksamt inom hela samhällsbyggnadsprocessen, väljer Nordlo som leverantör.
Fredrik Almén, koncernchef Nordlo.