Modejätten Eton väljer Nordlo för att öka tillväxttakten

IT-tjänstebolaget Nordlo skriver nu avtal med modeföretaget Eton för drift och support. Eton säljer herrskjortor och accessoarer över hela världen, och IT genomsyrar hela affärsmodellen.

– Eton växer och målet är att dubbla omsättningen de närmaste åren. Mycket av den tillväxten kommer ur bättre nyttjande av IT, allt från e-handel och våra marknadsplatser som är beroende av integrationer, till våra återförsäljare som blir alltmer digitala. Valet av Nordlo var enkelt, säger Carl-Axel Rosendahl, Business Tech Director på Eton.

Carl-Axel Rosendahl, Business Tech Director på Eton.

Eton säljer herrskjortor och accessoarer på över 50 marknader runtom i världen. Tillsammans med föränderliga kundbeteenden ställer det höga krav på en flexibel IT-infrastruktur som fungerar både globalt, och på lokala marknader. Nu byter de IT-leverantör och förlägger sin verksamhetskritiska IT-drift hos Nordlo.

– E-handeln är helt digital och vi säljer via digitala showroom. IT är vitalt för oss, framför allt inför framtiden där kunderna, konkurrenterna och branschen också blir alltmer digital. Vi har även moderna fysiska butiker och produktionsanläggningar med höga krav på teknik och säkerhet, här är Nordlo en viktig partner.

Trots global närvaro är Eton samtidigt ett lokalt bolag med huvudkontor i Gånghester utanför Borås. Det viktigaste i samarbetet för Eton är att arbeta i nära relation med Nordlo och med en tydlig strategi framåt.

– IT ska aldrig vara en bromskloss för nya initiativ inom Eton. Jag har arbetat med Nordlo tidigare och vet att de arbetar proaktivt. Med Nordlo som partner får vi experthjälp att sätta upp allt rätt från grunden, för att vi sedan kan bygga vidare affären.

Samarbetet påbörjas första kvartalet 2023, men redan nu har en onboarding-fas påbörjats.

– Eton är ett spännande varumärke som är starkt förknippat med bygden, något som passar Nordlos lokala närvaro perfekt och gör att vi kan ge full uppmärksamhet i alla ärenden. Vi ser fram emot att bidra med en säker helhetslösning och ett långsiktigt och nära partnerskap, säger Christian Fast, affärsutvecklare Nordlo i Borås.

Om Eton
Eton är ett ledande globalt varumärke för exklusiva herrskjortor och accessoarer. Företaget grundades 1928 i den svenska orten Gånghester med ett starkt fokus på kvalitet, innovation och stil. Eton designar och tillverkar skjortor för livets alla stunder: från moderna businesskjortor till lyxiga casualskjortor och frack-, smoking- och festskjortor.

För mer information:
Christian Fast, affärsutvecklare Nordlo i Borås, +46(0)76 643 04 88, christian.fast@nordlo.com
Martin Westberg, vd Nordlo i Borås, +46(0)76 643 04 83, martin.westberg@nordlo.com

Nordlo erbjuder IT- och digitaliseringstjänster till företag och offentlig verksamhet i Norden, på regional, nationell och internationell nivå. Med strategisk rådgivning, ett nära samarbete och med ansvarsfulla val av innovativ teknik hjälper Nordlo kunderna att driva digitaliseringen framåt. Nordlo har över 800 medarbetare på 46 orter i Sverige och Norge, omsättningen uppgick år 2021 till 1,7 miljarder SEK. Läs mer på https://nordlo.com/.

Eton växer och målet är att dubbla omsättningen de närmaste åren. Mycket av den tillväxten kommer ur bättre nyttjande av IT, allt från e-handel och våra marknadsplatser som är beroende av integrationer, till våra återförsäljare som blir alltmer digitala. Valet av Nordlo var enkelt.
Carl-Axel Rosendahl, Business Tech Director på Eton