Nordlo digitaliserar Kinda kommun

Kinda kommun valde Nordlo som strategisk IT-partner för infrastruktur och drift i februari 2023. Nordlo har sedan dess framtidssäkrat kommunens IT-struktur genom ett framgångsrikt transitionsprojekt och har nu etablerat en helt ny IT-miljö.

– Den nya miljön är skapad enligt best practice inom säkerhet och tillgänglighet och banar väg för fortsatt digital innovation och effektivitet för Kinda kommun, säger Bengt-Göran Kangas, affärsområdeschef Nordlo National.

Bengt-Göran Kangas, affärsområdeschef Nordlo National.

Nordlo vann Kinda kommuns upphandling februari 2023 och är sedan dess partner och leverantör av infrastruktur, drift, applikationsdrift, servicedesk och säkerhetstjänster. Avtalet sträcker sig över fem år.

– Vi vill arbeta med en helhetspartner som genom nära samarbete och proaktivitet kan omforma vårt sätt att arbeta med IT och därmed effektivisera både arbetssätt och resursanvändning. Vi får en modern IT-miljö som vi har förfogande över och som möjliggör vår fortsatta digitala transformation, säger Pia Leino Ragnardotter, kommundirektör på Kinda kommun.

Nordlo har bred erfarenhet inom stora, komplexa uppdrag.

Förtroendet från Kinda kommun visar hur Nordlos erfarenhet inom offentlig sektor värderas, där kostnadseffektivisering, säkerhetskrav och responsivitet gentemot kommunens behov står i centrum, säger Bengt-Göran Kangas, affärsområdeschef Nordlo National.

– Tillgänglighet och säkerhet är i fokus för Kinda kommuns fortsatta utveckling då vi effektiviserar och automatiserar deras arbetsflöden.

Bengt-Göran Kangas, affärsområdeschef Nordlo National, +46 (0) 708-51 77 32, bengt-goran.kangas@nordlo.com

Nordlo är en av Nordens ledande aktörer inom moln och infrastruktur. Bolaget erbjuder skalbara driftlösningar, managerade tjänster och full outsourcing av IT- och digitaliseringstjänster till företag och offentliga verksamheter. Genom nära samarbete och med ansvarsfulla val av innovativ teknik hjälper Nordlo kunderna att stärka sin konkurrenskraft och driva digitaliseringen framåt. Nordlo omsätter 2,1 miljarder SEK, har ca 900 anställda på orter över hela Sverige och stora delar av Norge. nordlo.com

Den nya miljön är skapad enligt best practice inom säkerhet och tillgänglighet och banar väg för fortsatt digital innovation och effektivitet för Kinda kommun.
Bengt-Göran Kangas, affärsområdeschef Nordlo National.