Nordlo förvärvar iSky och fortsätter därmed sin expansionsresa i Norge

Nordlo förvärvar Oslo-baserade iSky och tar med det ytterligare ett viktigt kliv in på den norska marknaden. Med spetskompetens inom public cloud och Azure, stärker iSky Nordlos samlade erbjudande inom moln och infrastruktur och bidrar till koncernens breda kompetensnätverk.

”Ett skarpt tjänsteerbjudande i kombination med en strategisk placering i Oslo och starka kunder inom SMB-segmentet gör iSky till ett välkommet och värdefullt tillskott till Nordlokoncernen.” säger Fredrik Almén, koncernchef Nordlo.

Bjørn André Lerøen, CEO Nordlo Norge, Lars Hegdahl, VD iSky, Fredrik Almén, koncernchef Nordlo.

iSky har ett brett erbjudande inom IT-drift. Utöver en särskilt framåtlutad strategi inom privata, hybrida och publika molnlösningar, erbjuder bolaget tjänster inom säkerhet och strategisk rådgivning. Vidare har de en stark kundportfölj med fokus på större bolag inom SMB-segmentet. iSkys geografiska placering i Oslo gör förvärvet till ett viktigt steg mot Nordlos affärsstrategiska mål att fortsatta expandera i Norge. Under de senaste 12 månaderna har tre norska bolag förvärvats – iSky, Netsense och Fana Data. Nordlo finns idag på sex olika orter i Norge.

”Både iSky och Nordlo har alltid haft närhet till kunden som en central del i vår affärsfilosofi. Att bli en del av Nordlo ger oss ökade förutsättningar att stärka våra leveranser och möjlighet att erbjuda våra tjänster till en bredare geografisk målgrupp. Jag ser även fram emot att tillsammans stärka vårt säkerhetsarbete för att kunna erbjuda våra kunder en ännu högre standard vad gäller datasäkerhet och integritet.” säger Lars Hegdahl, VD iSky.

”Vi är mycket glada över att kunna välkomna iSky till Nordlo. Etableringen i Osloområdet är ett strategiskt viktigt steg som ökar vår geografiska täckning, dessutom kommer vi närmare befintliga kunder i regionen. iSky har ett starkt tjänsteutbud med fokus på molnlösningar, vilket stärker Nordlos samlade kompetens och erbjudande. Dessutom är de ISO 270001-certierade, vilket visar att de tar säkerhet på allvar och delar Nordlos värderingar och syn på framtiden.” avslutar Bjørn André Lerøen, CEO Nordlo Norge.

För mer info:

Bjørn André Lerøen, CEO Nordlo Norge, +47 905 29 845, bjorn.leroen@nordlo.com

Nordlo erbjuder IT- och digitaliseringstjänster till företag och offentlig verksamhet i Norden, på regional, nationell och internationell nivå. Med strategisk rådgivning, ett nära samarbete och med ansvarsfulla val av innovativ teknik hjälper Nordlo kunderna att driva digitaliseringen framåt. Nordlo har cirka 850 medarbetare på 46 orter i Sverige och Norge. Omsättningen uppgick år 2022 till 1,9 miljarder SEK. Läs mer på https://nordlo.com/

Fredrik Almén, koncernchef Nordlo.