Nordlo ny IT-partner till Rejlers i Sverige och Norge: ”Hjälper oss utveckla bolaget”

Nordlo tar nu över teknikkonsultbolaget Rejlers IT-drift och servicedesk för 1600 av bolagets anställda i Sverige. Rejlers valde Nordlo efter en bred upphandling, främst tack vare Nordlos flexibla arbetssätt och vana att ta en strategisk roll i bolag som växer.

– IT är en viktig del i bolagets utveckling och digitalisering, där vi vill ge Rejlers konsulter en så bekymmersfri vardag som möjligt. Med Nordlo får vi en stabil partner kan hjälpa oss att transformera vår IT och fortsätta växa, säger Mats Rehnqvist, Senior Project Manager på Rejlers.

Björn Andersson, vd Nordlo Växjö/Ljungby, Mats Rehnqvist Senior Project Manager Rejlers och Torbjörn Wölbling, projektledare Rejlers.

Rejlers är en av Nordens ledande teknikkonsulter. Bolaget har verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Förenade Arabemiraten, med 2 600 experter inom teknikområden som energi, industri, infrastruktur och fastigheter.

Med start hösten 2023 påbörjas arbetet med att Nordlo successivt tar över Rejlers servicedesk och support, samt IT-drift som omfattar hybrida molntjänster. I början av 2024 ska arbetet vara klart. Nordlo valdes efter en omfattande upphandlingsprocess, i avtalet berörs 1600 användare i Sverige och 150 i Norge.

– Nordlo är väldigt likt Rejlers avseende arbetskultur- och processer. De har en stor koncerns bredd och fördelar, samt är flexibla vilket vi uppskattar och som kan vara med och utveckla Rejlers, säger Mats Rehnqvist.

Nordlo kommer vara en viktig och proaktiv partner som ger Rejlers förslag på nya tekniska lösningar och arbetssätt.

– En av de stora utmaningarna är att ha en ändamålsenligt effektiv och användarinriktad support. Det händer mycket inom bland annat säkerhet och molntjänster, och det är viktigt att Rejlers är lika framåtlutande som sina kunder och partners, säger Björn Andersson, vd på Nordlo i Växjö/Ljungby.

IT möjliggörare för fortsatt tillväxt

Rejlers har en tydlig målsättning att växa med 10 procent årligen. Tillväxten gör att Rejlers behöver ha en skalbar support, servicedesk och drift som utvecklas i takt med resten av bolaget.

– För oss är det viktigt att ge våra konsulter en så bekymmersfri vardag som möjligt. Det gör vi genom att erbjuda relevant IT-stöd, digitalisera verksamheten och ha en stabil drift med rätt IT-tjänster. Samarbetet med Nordlo kommer definitivt möjliggöra en fortsatt digitalisering och automatisering av Rejlers verksamhet, säger Mats Rehnqvist, Senior Project Manager på Rejlers.

Björn Andersson vd på Nordlo i Växjö/Ljungby:

– Det här är en viktig affär för Nordlo som vi ser goda möjligheter att utvecklas vidare med. Nordlo har stor vana av denna typ av uppdrag och vi ser fram emot att hjälpa dem transformera IT-miljön och effektivisera affärsprocesserna.

Björn Andersson, vd Nordlo Växjö/Ljungby, +46 (0) 470 77 99 97, bjorn.andersson@nordlo.com

Nordlo erbjuder IT- och digitaliseringstjänster till företag och offentlig verksamhet i Norden, på regional, nationell och internationell nivå. Med strategisk rådgivning, ett nära samarbete och med ansvarsfulla val av innovativ teknik hjälper Nordlo kunderna att driva digitaliseringen framåt. Nordlo har cirka 850 medarbetare på 46 orter i Sverige och Norge. Omsättningen uppgick år 2022 till 1,9 miljarder SEK. Läs mer på https://nordlo.com/

IT är en viktig del i bolagets utveckling och digitalisering, där vi vill ge Rejlers konsulter en så bekymmersfri vardag som möjligt. Med Nordlo får vi en stabil partner kan hjälpa oss att transformera vår IT och fortsätta växa.
Mats Rehnqvist, Senior Project Manager på Rejlers.