Nordlo rekryterar Bengt-Göran Kangas som ny affärsområdeschef

Nordlo förstärker organisationen genom att rekrytera Bengt-Göran Kangas som ny affärsområdeschef. Bengt Göran har under sin karriär i it-branschen haft ledarroller i flera av de största svenska it-bolagen och kommer senast från Tietoevry där han var ansvarig för affärsområdet offentlig sektor.

– Jag är väldigt glad och nöjd att välkomna Bengt-Göran till Nordlo. Med sin gedigna erfarenhet och personlighet kommer han att vara en viktig del i att utveckla Nordlo ytterligare och stärka vår konkurrenskraft och position på marknaden, och samtidigt vara med och stärka organisationen inför framtiden, säger Fredrik Almén, koncernchef på Nordlo.

Bengt-Göran Kangas är ny affärsområdeschef hos Nordlo.

Bengt-Göran “BG” Kangas har varit verksam inom it-branschen sedan slutet av 1980-talet och har arbetat som systemutvecklare, projektledare och i olika ledande positioner sedan mitten av 90-talet. I början av 2000-talet blev hans nisch offentlig sektor vilket han arbetat mot sedan dess. På Nordlo kommer han ha rollen som affärsområdeschef för affärsområdet National vars målgrupp är medelstora och stora företag samt offentliga verksamheter på nationell nivå.

– Jag har i större delen av min karriär arbetat i stora bolag med flera tusen anställda, jag ser fram emot att komma in i och bidra i ett framgångsrikt bolag med korta beslutsvägar och en mindre hierarkisk organisation. Nordlo är uppenbarligen ett bolag som har hittat ett vinnande koncept och jag ser mycket fram emot att se hur jag kan bidra med mina erfarenheter. Jag är både nyfiken på att lära känna deras arbetsmodell och själv vara delaktig, säger Bengt-Göran Kangas, ny affärsområdeschef på Nordlo.

En faktor som gjorde att Bengt-Göran fick upp ögonen för Nordlo är bolagets kundnöjdhet i kombination med hög lönsamhet.

– Nordlo sticker ut i branschen när det kommer till kundnöjdhet, samtidigt som bolaget växer stadigt. Det finns en tydlig tanke med lokal närvaro och att hela tiden finnas nära kunderna, det är en strategi som jag ser fram emot att driva vidare, säger Bengt-Göran Kangas.

Bengt-Göran börjar som affärsområdeschef på Nordlo 17 januari 2022, han kommer även sitta i Nordlokoncernens ledningsgrupp.

För mer information:
Fredrik Almén, koncernchef Nordlo, 070-333 15 59,
fredrik.almen@nordlo.com

Nordlo erbjuder IT- och digitaliseringstjänster till företag och offentlig verksamhet i Norden, på regional, nationell och internationell nivå. Med strategisk rådgivning, ett nära samarbete och med ansvarsfulla val av innovativ teknik hjälper Nordlo kunderna att driva digitaliseringen framåt. Nordlo har över 740 medarbetare på 41 orter i Sverige och Norge, omsättningen uppgick år 2020 till 1,4 miljarder SEK. Läs mer på https://nordlo.com/

Nordlo förstärker organisationen genom att rekrytera Bengt-Göran Kangas som ny affärsområdeschef. Bengt Göran har under sin karriär i it-branschen haft ledarroller i flera av de största svenska it-bolagen och kommer senast från Tieto Evry där han var ansvarig för affärsområdet offentlig sektor.

Nordlo sticker ut i branschen när det kommer till kundnöjdhet, samtidigt som bolaget växer stadigt. Det finns en tydlig tanke med lokal närvaro och att hela tiden finnas nära kunderna, det är en strategi som jag ser fram emot att driva vidare.
Bengt-Göran Kangas, ny affärsområdeschef hos Nordlo.