Nordlo rekryterar Theres Oppagård i Uppsala: ”Samarbete kommer vara vår framgångsfaktor”

Den tidigare Samhall- och Unit4-chefen Theres Oppagård rekryteras nu till Nordlo i Uppsala som ny enhetschef. Målsättningen är att fortsätta stärka den lokala förankringen och öka verksamhetens omsättning i regionen med minst 75 miljoner under den kommande treårsperioden.

– Tillväxt är ett resultat av nöjda medarbetare och nöjda kunder. Vi har ett kraftigt men tydligt tillväxtmål där jag vill vara med och bidra till att säkerställa att målen uppnås, säger Theres Oppagård, ny enhetschef på Nordlo i Uppsala.

Anders Strmsten affrsomrdeschef p Nordlo Regional Sverige och Theres Oppagrd ny enhetschef p Nordlo i Uppsala

Anders Strömsten, affärsområdeschef på Nordlo Regional Sverige, och Theres Oppagård, ny enhetschef på Nordlo i Uppsala.

Marknaden efterfrågar en helhetsleverantör av IT- och digitaliseringstjänster vilket gör att Nordlo i Uppsala befinner sig i en mycket expansiv fas. Den lokala närvaron och stödet från den gemensamma koncernen gynnar Nordlos helhetslösningar inom IT och digitalisering. Därför rekryterar nu Nordlo Theres Oppagård, som har lång erfarenhet inom tillväxt- och organisationsutveckling från chefspositioner på Samhall, Unit4 och Hypergene, som enhetschef för Nordlos kontor i Uppsala.

– Jag beskriver mig själv som en närvarande och empatisk ledare som vill att arbetsplatsen ska vara fylld med mycket värme och engagemang. Jag ser fram emot att tillsammans med mina nya kollegor expandera verksamheten med flera nya kunder och interna kompetenser.

Theres är själv bosatt i Uppsala och kommer senast från en fyraårig tjänst som distriktschef på Samhall i Uppsala med ansvar för 900 medarbetare. Där har hon arbetat upp bredare kännedom inom regionens näringsliv och skapat strukturer från insidan på ett stort företag. Före det var hon konsultchef på tech-bolaget Hypergene några år och på Unit4 i hela 10 år, senast som konsultgruppchef med fokus på offentlig sektor.

– Jag har alltid arbetat med processkartläggning och affärsprocesser och har fått god erfarenhet från både beställarsidan med min tjänst på Samhall, och att arbeta i tillväxtmiljöer på Unit4 och Hypergene. Tillväxtkulturen med högre tempo och mer riktning framåt är något jag vill komma tillbaka till och på Nordlo får jag både rätt utmaningar och förutsättningar.

I sin nya tjänst vill Theres fortsatt stärka den lokala anknytningen och verka för nära kundsamarbeten.

– Lokal närhet är viktig för att förstå kundernas utmaningar och framtidsäkra relationerna, och Uppsala är en spännande region där många bolag vuxit fram från universitetet. Att dra nytta av Nordlos storlek och samarbetet mellan olika regioner kommer vara en framgångsfaktor för att nå ut till kunderna. Jag ser mycket fram emot att vara med och driva tillväxt, säger Theres Oppagård, ny enhetschef på Nordlo i Uppsala.

– Theres kompetens från konsultsidan är enormt värdefull, både hennes erfarenhet som affärskonsult och att ha lett stora konsultorganisationer. Sedan kan hon marknaden i Uppsala, har ett brett nätverk och omdömet att vara väldigt trevlig att arbeta med. Jag vill hälsa Theres varmt välkommen till Nordlo, vi både tror och hoppas att hon kommer att trivas och lyckas med våra högst ställda målsättningar, säger Anders Strömsten, affärsområdeschef på Nordlo Regional Sverige.

Theres Oppagård börjar som enhetschef på Nordlo i Uppsala 17 april 2023.

Anders Strömsten, affärsområdeschef Nordlo Regional Sverige, +46(70)829 65 20, anders.stromsten@nordlo.com
Theres Oppagård, enhetschef Nordlo i Uppsala, +46(70)847 61 79, theres.oppagard@nordlo.com

Nordlo erbjuder IT- och digitaliseringstjänster till företag och offentlig verksamhet i Norden, på regional, nationell och internationell nivå. Med strategisk rådgivning, ett nära samarbete och med ansvarsfulla val av innovativ teknik hjälper Nordlo kunderna att driva digitaliseringen framåt. Nordlo har cirka 850 medarbetare på 46 orter i Sverige och Norge. Omsättningen uppgick år 2022 till 1,9 miljarder SEK. Läs mer på https://nordlo.com/

Tillväxt är ett resultat av nöjda medarbetare och nöjda kunder. Vi har ett kraftigt men tydligt tillväxtmål där jag vill vara med och bidra till att säkerställa att målen uppnås.
Theres Oppagård, ny enhetschef på Nordlo i Uppsala