Nordlo vinner upphandling för Glimstedt

Nordlo, Nordens IT- och digitaliseringspartner, har vunnit upphandlingen avseende outsourcing av IT-miljön för advokatfirman Glimstedt. Upphandlingen skedde i konkurrens med flera IT-leverantörer i Sverige. Avtalet innebär att Nordlo blir strategisk helhetsleverantör för Glimstedt som placerar hela sin IT-miljö i Nordlos datacenter med direktanslutning till kontoret i Göteborg.

– Nordlo fortsätter att växa i Göteborg och vi märker att både befintliga och nya kunder värdesätter vårt fokus på hög kvalité och stort ansvarstagande, säger Claes Willén, vd Nordlo Stockholm City och Göteborg City.

Sabine Sndergaard vd Glimstedt Gteborg Emil Larsson advokat och affrsutvecklare Glimstedt Gteborg och Joakim Torgerson kundansvarig Nordlo Gteborg City
Sabine Söndergaard, vd, Glimstedt Göteborg, Emil Larsson, advokat och affärsutvecklare, Glimstedt Göteborg och Joakim Torgerson, kundansvarig Nordlo Göteborg City.

Efter tydliga krav på en ny proaktiv IT-partner väljer Glimstedt i Göteborg att outsourca sin IT-miljö till Nordlo.

– Vårt mål inför upphandlingen var att hitta en IT-partner som är smidig att arbeta med och samtidigt kan vara en framåtriktad partner med stor förståelse för de digitaliseringsfrågor vi driver. Efter upphandlingen med flera kandidater var vi eniga om att Nordlo var vad vi sökte, säger Sabine Söndergaard, vd på Advokatfirman Glimstedt Göteborg AB.

Glimstedt placerar hela sin IT-miljö i Nordlos datacenter med direktanslutning till kontoret i Göteborg. Avtalet gäller över tre år och innefattar IT-infrastruktur, virtuell servermiljö och användarsupport.

– Den positiva känslan från våra möten har hållit i sig och Nordlo har verkligen levererat. Nordlo har tagit stort ansvar för samarbetet och gjort ett fantastiskt jobb. Jag behövde inte rycka in överhuvudtaget vid förändringsprojektet och vi har en omfattande dialog om kommande digitaliseringsprojekt, säger Emil Larsson, advokat och affärsutvecklare på Advokatfirman Glimstedt Göteborg AB.

– Att Glimstedt väljer Nordlo som ny IT-partner är vi mycket stolta över och nu är det upp till oss att förstå deras verksamhet ännu bättre och hjälpa dem att fortsätta utvecklas, säger Karl Nilja, operativ chef, Nordlo Göteborg City.

Om Glimstedt
Advokatfirman Glimstedt är en affärsjuridisk fullservicebyrå med en unik geografisk spridning då de har sexton kontor i Sverige, Estland, Lettland och Litauen. De är en av Sveriges största advokatbyråer med över 250 medarbetare varav 35 av dem sitter lokaliserade i Göteborg. Läs mer på: glimstedt.se

För mer information, kontakta:
Emil Larsson, advokat och affärsutvecklare Glimstedt, mobil: +46 730-89 51 04, e-post: emil.larsson@glimstedt.se
Karl Nilja, operativ chef, Nordlo Göteborg City, mobil: +46 709-52 92 18, e-post: karl.nilja@nordlo.com

Nordlo, Nordens IT- och digitaliseringspartner, bildades 2018 genom en sammanslagning av Zetup, Office ITPartner, Dicom och norska IT total. Sedan dess har Nordlo förvärvat ytterligare fyra bolag; Netcomp, Insignis IT, Lerøen Datapartner och Appex Operations samt etablerat verksamhet i Helsingborg. Med fokus på rådgivning och lokal förankring ska den nya koncernen bli en stark nordisk utmanare inom molntjänster, infrastruktur, outsourcing och digitalisering för såväl nationella som internationella organisationer. Nordlo har idag 665 medarbetare på 38 orter i Sverige och Norge, samt en årsomsättning på 1,3 miljarder. Läs mer på: https://nordlo.com/

Nordlo fortsätter att växa i Göteborg och vi märker att både befintliga och nya kunder värdesätter vårt fokus på hög kvalité och stort ansvarstagande.
Claes Willén, vd Nordlo Stockholm City och Göteborg City