Ny vd för Nordlo i Växjö och Ljungby

Nordlo, Nordens nya IT- och digitaliseringspartner, anställer en ny vd till sitt dotterbolag i Växjö och Ljungby. Ny vd blir Björn Andersson, som närmast innehaft rollen som försäljningschef för edtechbolaget IST.

Vi är väldigt glada att Björn antar utmaningen, han har gedigen kunderfarenhet från IT-området och har förmågan att leda och utveckla både medarbetare och verksamheter, säger Fredrik Almén, koncernchef på Nordlo.

Bjrn Andersson vd Nordlo Vxj Ljungby
Björn Andersson, ny vd Nordlo Växjö & Ljungby.

Björn Andersson tillträder som ny vd för Nordlo Växjö & Ljungby AB den 15 mars 2020. Sedan i somras har han varit försäljningschef för IST, ett internationellt mjukvaruföretag inom utbildning. Dessförinnan var han vd för IST i Sverige under nära sex år. Tidigare vd för Nordlo i Växjö och Ljungby, Joakim Persson, har själv valt att lämna vd-rollen och fortsätta inom försäljning i bolaget.

Jag är mycket glad att Joakim stannar i vårt fina Smålandsbolag. Han har under många år drivit bolaget mycket framgångsrikt och utvecklat verksamheten till den ledande position vi har i regionen idag, säger Fredrik Almén, koncernchef Nordlo.

Björn Anderssons uppdrag blir att fortsätta på den inslagna linjen att erbjuda Smålandsföretagen IT- och digitaliseringstjänster.

Jag är mycket entusiastisk inför uppdraget och över att få arbeta med Joakim och övriga kompetenta medarbetare på Nordlo. Jag ser fram emot att utveckla våra befintliga och blivande kunder i deras digitaliseringsresa. Lokalt har vi god förståelse för kundernas behov samt vilka lösningar som möter behoven. Att vi därtill har hela Nordlo-gruppens erfarenhet och kunskap att tillgå, gör oss både starkare och mer konkurrenskraftiga som lokal aktör, säger Björn Andersson.

Nordlo Växjö & Ljungby AB består idag av cirka 70 medarbetare på två kontor. Bolaget levererar tjänster inom IT- och digitaliseringsområdet, så som; arbetsplats som tjänst, molntjänster och produktivitetskonsultation som oftast är förpackat i ett skalbart månadsabonnemang. Nordlo ansvarar för 10 000 arbetsplatser och 1 500 servrar i regionen.

Fredrik Almén, koncernchef Nordlo, fredrik.almen@nordlo.com, 070-333 15 59
Björn Andersson, vd Nordlo Växjö & Ljungby,
björn.andersson@nordlo.com, 0470-77 99 97

Nordlo, Nordens nya IT- och digitaliseringspartner, bildades 2018 genom en sammanslagning av Zetup, Office IT-Partner, Dicom och norska IT total. Sedan dess har Nordlo förvärvat; Netcomp, Insignis IT och Lerøen Datapartner samt etablerat ett nytt kontor i Helsingborg. Med fokus på rådgivning och lokal förankring ska den nya koncernen bli en stark nordisk utmanare inom molntjänster, infrastruktur, outsourcing och digitalisering för såväl nationella som internationella organisationer. Nordlo har idag 650 medarbetare på 37 orter i Sverige och Norge, samt en årsomsättning på 1,3 miljarder. Läs mer på: https://nordlo.com/

Fredrik Almén, koncernchef Nordlo.