Nytt storbolag i Ljungby och Växjö satsar lokalt

Office IT-partner i Ljungby och Växjö blir Nordlo. Med nya finansiella muskler i bagaget ska bolaget dubbla omsättningen på tre år. Nu får lokala företagare större IT-resurser för att utveckla sin verksamhet.

– Vi växer oss starkare med en nordisk spelare och kan på så sätt hjälpa lokala företag och organisationer på ett bättre sätt när vi tar resurser från hela koncernen och gör lokala tjänster av dem, säger Joakim Persson, vd på Nordlo i Ljungby och Växjö.

Joakim Persson, vd på Nordlo i Ljungby och Växjö

Med ett 70-tal medarbetare i Småland och lokala kontor på industriområdet i Ljungby och Södra Vallviksvägen i Växjö är Office IT-partner ett välkänt företag i kommunerna med kunder över hela centrala Småland. Nu blir man en del av en nordisk koncern som är ett resultat av fyra IT-bolag som går samman.

Den lokala prägeln hos det nya IT-bolaget Nordlo är i fokus och Ljungbys och Växjös exportorienterade verkstadsindustri gör att behovet av lokala och effektiva IT-lösningar kommer att vara stort.

– Det känns väldigt roligt att Nordlos koncernledning tror och satsar ordentligt på Ljungby och Växjö. Kombinationen av starka lokala kunder och stora resurser i bolaget gör att vi har goda förutsättningar för att växa här, säger Joakim Persson.

Joakim Persson, vd Nordlo i Ljungby och Växjö: 070-579 59 80, joakim.persson@nordlo.com

IT-företaget Nordlo bildades 2018 genom en sammanslagning av IT-bolagen Zetup, Office IT-Partner, Dicom och norska IT total. Med fokus på rådgivande IT och lokal förankring ska den nya koncernen bli en stark nordisk utmanare inom molntjänster, infrastruktur och digitalisering för såväl små som medelstora organisationer. Nordlo har idag 575 medarbetare på 34 orter i Sverige och Norge, samt en årsomsättning på 1,2 miljarder. https://nordlo.com/

Vi växer oss starkare med en nordisk spelare och kan på så sätt hjälpa lokala företag och organisationer på ett bättre sätt när vi tar resurser från hela koncernen och gör lokala tjänster av dem.
Joakim Persson, vd på Nordlo i Ljungby och Växjö