Upplands-Bro tecknar nytt avtal med Nordlo

Genom ett givande samarbete har Nordlo och Upplands-Bro kommun visat vägen för kommunal IT-drift. Med högt satta mål tecknar kommunen nu ett nytt avtal med Nordlo, som sträcker sig fram till 2029.

Johan Hedberg, digitaliserings- och IT-chef i Upplands-Bro kommun. Bild: Upplands-Bro kommun.

Nordlo har sedan tidigare levererat IT-tjänster med ett helhetsansvar för Upplands-Bro kommun, som nyligen nominerades till Sveriges digitaliseringskommun 2021.

Det har varit ett nära samarbete med kommunen som haft högt satta mål inom IT och digitalisering.

– Vi har haft den stora förmånen att arbeta tillsammans med Upplands-Bro sedan 2013 och de är en av Sveriges ledande kommuner inom digitalisering, vilket har gjort oss extra stolta. Nu utökar vi samarbetet ytterligare. Det känns såklart både roligt och spännande där vi har många projekt planerade framöver, berättar Pål Junhamn, affärsansvarig på Nordlo.

Leveransen sker från flera av Nordlos datacenter runt om i landet, vilket säkerställer en hög tillgänglighet och säkerhet för kommunen. Tjänsterna har sedan tidigare innefattat stora delar av kommunens IT-miljö med bland annat servicedesk och support, infrastruktur, arbetsplatser, mobila enheter, print, nät, serverkapacitet och lagring. I det nya avtalet tar Nordlo också ett utökat ansvar för applikation och IT-säkerhetstjänster.

– Vi är glada att ha med Nordlo som en samarbetspartner även i fortsättningen. Vi är mitt i en spännande utvecklingsresa inom digitalisering i Upplands-Bro kommun och det känns tryggt att fortsätta den tillsammans med Nordlo, säger Johan Hedberg, digitaliserings- och IT-chef i Upplands-Bro kommun.

För mer information:
Pål Junhamn, Affärsansvarig Nordlo, 0704 47 28 02, pal.junhamn@nordlo.com

Nordlo erbjuder IT- och digitaliseringstjänster till företag och offentlig verksamhet i Norden, på regional, nationell och internationell nivå. Med strategisk rådgivning, ett nära samarbete och med ansvarsfulla val av innovativ teknik hjälper Nordlo kunderna att driva digitaliseringen framåt. Nordlo har över 740 medarbetare på 41 orter i Sverige och Norge, omsättningen uppgick år 2020 till 1,4 miljarder SEK. Läs mer på https://nordlo.com/.

Vi är glada att ha med Nordlo som en samarbetspartner även i fortsättningen. Vi är mitt i en spännande utvecklingsresa inom digitalisering i Upplands-Bro kommun och det känns tryggt att fortsätta den tillsammans med Nordlo.
Johan Hedberg, digitaliserings- och IT-chef i Upplands-Bro kommun