Fondkommissionären Remium väljer Nordnet för sin tjänstepension

Fondkommissionären Remium väljer nätbanken Nordnet som leverantör för tjänstepensionslösningar till samtliga anställda i Sverige.

Remium byter leverantör av tjänstepension den 1 mars 2013. Nordnet erbjuder kompletta pensionslösningar för både privatpersoner och företag. Till skillnad mot andra banker och försäkringsbolag är avgifterna lägre och placeringsfriheten utökad till ca 1 200 fonder från över 80 förvaltare, samt både svenska och utländska aktier.

-  Då våra anställda jobbar med finansiella frågor dagligen och har både hög kunskap och ett stort intresse för sparprodukter är det extra viktigt att vi som arbetsgivare kan erbjuda dem den absolut bästa pensionslösningen. Efter att ha undersökt alternativen noggrant föll valet på Nordnet. Vi är väldigt nöjda med avtalet som säkrar våra medarbetares möjligheter till en god pension i framtiden, säger Mattias Malmström, vd på Remium.

-  Att Remium väljer Nordnet som leverantör av tjänstepension är ett kvitto på att vårt erbjudande även tilltalar marknadsledande aktörer på kapitalmarknaden. De har höga krav på pensionsparande och det är glädjande att vi bäst lyckas möta dem, säger Jan Dinkelspiel, Sverigechef på Nordnet.

Mer information om Nordnets pensionslösningar hittas här:

För ytterligare kommentarer kontakta:
Jan Dinkelspiel, Sverigechef Nordnet, 0735-31 13 33
jan.dinkelspiel@nordnet.se

Mattias Malmström, Vd Remium, 0708-33 74 37
mattias.malmstrom@remium.se

Nordnet provides services that simplify savings, investments and loans to private investors in the Nordic region. We focus on active savings with a modern and smart approach. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on NASDAQ OMX Stockholm. Nordnet is the leading broker in the Nordic region with about 445,000 accounts in Sweden, Norway, Denmark and Finland. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk and www.nordnet.fi.

Taggar: