Håkan Nyberg ny vd på Nordnet

Nordnets styrelse har beslutat att utse Håkan Nyberg till ny vd för bolaget. Håkan Nyberg är idag vd för EnterCard och tillträder sin nya tjänst senast den 1 september. Jacob Kaplan kvarstår som tf vd fram till dess.

Håkan Nyberg är född 1959 och innehar en magisterexamen i tillämpad matematik från Kungliga Tekniska Högskolan. Han har drygt 20 års erfarenhet inom bank och finans, och är sedan 2005 vd för EnterCard International. Innan dess var han chef för Swedbanks (dåvarande Föreningssparbanken) internetbankverksamhet.

- Efter en gedigen rekryteringsprocess är jag och styrelsen mycket nöjda att kunna presentera Håkan Nyberg som ny vd för Nordnet. Håkan har under sina många år i branschen samlat på sig en unik kombination av konsumentfokus och onlineförståelse, som passar perfekt i rollen som vd på Nordnet, säger Claes Dinkelspiel, styrelseordförande för Nordnet.

- Jag är väldigt glad över min nya roll. Nordnet har under sina 15 år på marknaden vuxit från en liten nätmäklare till en utmanare att räkna med, och jag ser fram mot att leda företaget vidare mot visionen att bli Nordens ledande bank inom sparande, säger Håkan Nyberg, tillträdande vd för Nordnet.

Nordnets CFO Jacob Kaplan fortsätter i sin roll som tillförordnad vd fram till dess att Håkan Nyberg tillträtt som ordinarie vd, som senast den 1 september 2012.

För mer information, kontakta:
Claes Dinkelspiel, styrelseordförande Nordnet, 0708-72 51 91

Håkan Nyberg, tillträdande vd Nordnet, 0703-97 09 04

Adrian Westman, Communications Manager Nordnet, 0735-09 04 00
adrian.westman@nordnet.se

För mer information om Nordnet, besök www.nordnetab.com

Informationen är sådan som Nordnet AB (publ) kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 10 februari 2012 kl 08.30 (CET).

Nordnet provides services that simplify savings, investments and loans to private investors in the Nordic region. We focus on active savings with a modern and smart approach. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on NASDAQ OMX Stockholm. Nordnet is the leading broker in the Nordic region with about 410,000 accounts in Sweden, Norway, Denmark and Finland. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk and www.nordnet.fi.

Taggar: