Nordnet bjuder upp till handel i aktier på NGM-listan

Nordnet bjuder upp till handel i aktier på NGM-listan Från och med måndagen den 13 januari och till och med hela februari månad ut så slopar Nordnet det normala minimicourtaget på 120 kr för all handel i NGM aktier. Courtaget är under denna period endast 0,14% oavsett storlek på affären. Detta erbjudande gör det möjligt för Nordnets kunder att göra små affärer utan att minimcourtaget utgör en för stor del av likviden. Under de senaste åren har aktiekurserna fallit kraftigt för många av aktierna som är noterade på NGM. Aktieposter som under IT hysterin var värda mycket pengar kanske nu inte är värde mer än några hundra kronor. Nordnets erbjudande under januari och februari gör det möjligt för kunderna att stuva om i portföljen och till en väldigt låg kostnad antingen sälja mindre poster eller köpa till aktier för att göra innehavet större. Många av aktieägarna i NGM-företagen är kunder hos Nordnet I september 1999 tog Nordnet över depåkunderna från dåvarande IM Innovationsmäklarna, då en verksamhet som bedrevs tillsammans med den marknadsplats som idag heter NGM. Av bl.a. denna anledning har Nordnet ca 5000 kunder som fortfarande är aktieägare i företag noterade på NGM. För ytterligare information kontakta: Jessica Gertun, marknadschef, 08-506 330 30, 0709-697424 jessica.gertun@nordnet.se Nordnet AB (publ) är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Dotterbolaget Nordnet Securities Bank AB är en Internetmäklare och medlem av Stockholmsbörsen, Oslobörsen och Köpenhamnsbörsen. Dotterbolaget Eurotrade Securities S.A. erbjuder en Internetmäklartjänst från Luxemburg. Dotterbolaget Nordnet Försäkringsmäklare AB förmedlar SAK- försäkringar. Besök gärna Nordnet Sverige www.nordnet.se , Nordnet Norge www.nordnet.no , Nordnet Danmark www.nordnet.dk och Eurotrade www.eurotrade.lu . ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/13/20030113BIT00160/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/13/20030113BIT00160/wkr0002.pdf