Nordnet lanserar ny app för iOS, Android och Windows Phone

Nätbanken Nordnet investerar mobilt för att möta kundernas ändrade sparbeteende. Förutom faktisk handel (köp och sälj aktier, fonder och andra börshandlade produkter) finns flera nya funktioner som inloggning med mobilt BankID, historik över transaktioner och ordrar, skräddarsydda bevakningslistor, aktuell marknadsinformation, strömmande realtidskurser och index tillgängligt.

Nordnet har under lång tid noterat att kundernas mobilanvändning ökar och allt fler affärer görs via mobila enheter. Det senaste kvartalet har ungefär var femte (18 procent) webbplatsbesökare surfat på mobiltelefonen och ca 13 procent på läsplattor. Under 2014 gjordes totalt 102 437 affärer hos Nordnet via Android-, iPad- och iPhoneapparna i Sverige, handeln omfattade sammanlagt 7,5 miljarder kronor.

- Då den mobila handeln ökar konstant vill vi underlätta för kunderna genom att ta fram en ännu vassare app som gör sparande sömlöst oavsett kanal eller plattform, säger Eva Trouin, Sverigechef på Nordnet.

Nordnet lanserar sin nya app samtidigt i Sverige, Norge, Danmark och Finland på lokala språk. Den föregående appen släpptes 2010 och har laddats ner 215 000 gånger. För att de nuvarande användarna ska få den nya appen behöver de bara hämta en uppdatering (då apparna har samma applikations-id). Du behöver inte vara kund för att ha användning av appen, i oinloggat läge kan man använda funktioner som nyhetsbevakning, realtidskurser och index.

Teknisk specifikation:

• Tillgänglig för mobiltelefoner med iOS, Android och Windows Phone
  • Inloggning möjlig med mobilt BankID
  • Aktuell marknadsinformation, kurser och index i realtid
  • Köp och sälj aktier, fonder och andra börshandlade produkter
  • Historik över transaktioner och ordrar
  • Skräddarsy egna bevakningslistor
  • Aktuell marknadsinformation

Läs mer: http://www.nordnet.se/kampanjer/nnapp2015.html

För mer information, kontakta:
Eva Trouin, Sverigechef Nordnet, tel. 070-577 38 04
eva.trouin@nordnet.se

Nordnet is a Nordic online bank with about 552,700 accounts in Sweden, Norway, Denmark and Finland. We offer private individuals and companies services that make it possible to take control over their financial future. We target conscientious savers in the Nordic countries. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on Nasdaq Stockholm. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk and www.nordnet.fi.

Taggar: