Nordnet lanserar Toppenlånet

Idag lanserar Nordnet Toppenlånet. Ett enkelt privatlån med ränta från 3,49 procent.

-  Nordnets vision är att bli Nordens ledande bank inom sparande. För att bli det måste vi utmana Gammelbankerna på både sparande- och lånesidan. Förra året lanserade vi sparkontot i våra fyra nordiska länder och nu lanserar vi ett schysst privatlån i Sverige, säger Carl-Viggo Östlund, VD på Nordnet.

Med Toppenlånet kan du utan säkerhet låna mellan 20 000 till 350 000 kronor till följande villkor:

• Ränta på mellan 3.49% - 9.95%
  • Första året är amorteringsfritt om du vill
  • Du slipper betala en aviavgift om du använder dig av autogiro

Huvudförutsättningarna för att kunna ansöka om Toppenlånet är att du har en årsinkomst på 200 000 kronor och inga betalningsanmärkningar.

-  De flesta människor, även de med sund privatekonomi, har behov av extra pengar någon gång i livet. Vi vill ge dem möjligheten att kunna ta ett lån till en schysst ränta, säger Carl-Viggo.

Informationen är sådan som Nordnet AB (publ) kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 25 januari 2011 kl 09.00 (CET).

För ytterligare kommentarer kontakta:
Carl-Viggo Östlund, VD på Nordnet
Mobil: 070 609 58 81, mail: carl-viggo.ostlund@nordnet.se

Nordnet provides services that simplify savings, investments and loans to private investors in the Nordic region. We focus on active savings with a modern and smart approach. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on NASDAQ OMX Stockholm. Nordnet is the leading broker in the Nordic region with about 360,000 accounts in Sweden, Norway, Denmark and Finland. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk and www.nordnet.fi.

Taggar: