Nordnet ny leverantör av tjänstepension till webb-tv företaget Qbrick

Webb-TV företaget Qbrick har valt Nordnet som leverantör för tjänstepensionslösningar till samtliga anställda i Sverige.

Det nya avtalet av tjänstepension gäller från 1 februari. Nordnet erbjuder kompletta pensionslösningar för både privatpersoner och företag med låga avgifter och stor placeringsfrihet, med ca 1 200 fonder från över 80 förvaltare, samt både svenska och utländska aktier.

- Vi undersökte pensionsmarknaden i jakt på den bästa pensionslösningen och kom fram till att Nordnet bäst möter våra krav. I slutänden handlar det om att vi vill säkra framtiden för våra medarbetare, som är kärnan i vår verksamhet, säger Eric Matsgård, vd på Qbrick.

- Qbrick är ett modernt företag som arbetar med mobil och webb-tv. Innovativa, moderna lösningar genomsyrar hela deras verksamhet och även deras förväntningar på leverantörer, därför är det väldigt glädjande att de väljer oss som partner, säger Jan Dinkelspiel, Sverigechef på Nordnet.

Andra företag som har valt Nordnet som leverantör av pensionslösningar är AstraZeneca, Gambro, Bauhaus och Björn Borg.

Mer information om Nordnets pensionslösningar hittas här:

För ytterligare kommentarer kontakta:
Jan Dinkelspiel, Sverigechef Nordnet, tel. 0735-31 13 33
jan.dinkelspiel@nordnet.se

Eric Matsgård, Vd Qbrick, 08-459 90 10
Eric.matsgard@qbrick.com

Nordnet provides services that simplify savings, investments and loans to private investors in the Nordic region. We focus on active savings with a modern and smart approach. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on NASDAQ OMX Stockholm. Nordnet is the leading broker in the Nordic region with about 445,000 accounts in Sweden, Norway, Denmark and Finland. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk and www.nordnet.fi.

Taggar: