Nordnet och SBAB i samarbete kring fondkunder

Nordnet har fått möjlighet att ta emot SBAB:s fondkunder, i samband med att SBAB avvecklar sitt fonderbjudande. Flytten genomförs i slutet av november och omfattar cirka 5 000 kunder.

Nordnet och SBAB har kommit överens om att de kunder som fondsparar hos SBAB ska erbjudas att flytta till Nordnet. Bakgrunden till överenskommelsen är att SBAB, som tidigare meddelats, avvecklar sitt fonderbjudande för att satsa mer fokuserat på sin kärnverksamhet – bolån och bostadsfinansiering.

Kunderna kommer efter flytten att kunna fortsätta sitt fondsparande och samtidigt ta del av Nordnets hela utbud av aktier, fonder och pension. Planen är att genomföra flytten i slutet av november och kunderna kommer att informeras om de praktiska detaljerna i oktober.

– Det viktigaste för oss på SBAB har varit att se till kundernas bästa och möjliggöra ett fortsatt bra fondsparande för dem. Jag är glad över att vi har hittat en lösning tillsammans med Nordnet, som blir enkel och smidig för spararna, säger Ingrid Lindquist, produktchef Spara på SBAB.

Nordnets Sverigechef Eva Trouin hälsar de nya kunderna välkomna.

– Vi är glada över att SBAB har valt oss som partner när de nu ska avveckla sitt fonderbjudande. Jag tror och hoppas att SBAB:s fondkunder kommer att trivas hos oss, och vi ska göra allt vi kan för att själva flytten blir så smidig som möjligt, säger Eva Trouin.

För mer information, kontakta:
Eva Trouin, Sverigechef Nordnet, tel. 070-577 38 04
eva.trouin@nordnet.se

Karin Hellgren, Presschef SBAB tel. 0706-68 38 24
karin.hellgren@sbab.se

Nordnet is a Nordic online bank with about 523,000 accounts in Sweden, Norway, Denmark and Finland. We offer private individuals and companies services that make it possible to take control over their financial future. We target conscientious savers in the Nordic countries. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on NASDAQ OMX Stockholm. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk and www.nordnet.fi.

Taggar:

Citat

Vi är glada över att SBAB har valt oss som partner när de nu ska avveckla sitt fonderbjudande. Jag tror och hoppas att SBAB:s fondkunder kommer att trivas hos oss, och vi ska göra allt vi kan för att själva flytten blir så smidig som möjligt.
Eva Trouin, Sverigechef Nordnet
Det viktigaste för oss på SBAB har varit att se till kundernas bästa och möjliggöra ett fortsatt bra fondsparande för dem. Jag är glad över att vi har hittat en lösning tillsammans med Nordnet, som blir enkel och smidig för spararna.
Ingrid Lindquist, produktchef Spara på SBAB