Nordnet passerar två miljoner kunder – firar med jubileumserbjudanden

Nordnet meddelar idag att antalet kunder har passerat två miljoner. Bolaget har fördubblat kundbasen sedan 2020, och hittills under året har närmare 140 000 kunder anslutit sig till Nordnet.

- Jag känner mig både stolt och ödmjuk över att två miljoner nordiska privatpersoner har valt Nordnet som sin plattform för sparande och investeringar. Nordnet startade 1996 och det tog oss 24 år att nå den första miljonen kunder. Under de senaste lite drygt fyra åren har vi fördubblat kundbasen. Jag vill rikta ett stort tack till alla två miljoner kunder för det förtroende de visar oss varje dag, säger Lars-Åke Norling, vd i Nordnet.

Flest kunder har Nordnet på den finska marknaden, där bolaget precis har nått 600 000 privatsparare, vilket motsvarar 30 procent av kundbasen. Den danska och svenska verksamheten har närmare 500 000 kunder vardera, motsvarande 24 procent per marknad. I Norge finns drygt 430 000 kunder. Snittkapitalet bland spararna hos Nordnet uppgår till 487 000 kronor och medelåldern är 40 år.

- Två miljoner kunder är en viktig milstolpe, men vi har mycket kvar att uträtta på den nordiska sparmarknaden. Vår potential är fortfarande väldigt stor, och vi gör ständigt inbrytningar inom nya segment. Förra hösten lanserade vi Finlands mest flexibla och prisvärda kapitalförsäkring, och till årsskiftet kommer vi på allvar att börja konkurrera på den danska pensionsmarknaden med vår nya produkt livrente. I Sverige och Norge planerar vi bland annat för nyheter till våra private banking-kunder, säger Lars-Åke Norling, vd för Nordnet.

Milstolpen på två miljoner kunder kommer att firas med erbjudanden till såväl befintliga som nya kunder. Under perioden 22-23 augusti kommer alla kunder att courtagefritt kunna göra affärer i de två mest populära aktierna från de åtta marknader där Nordnet erbjuder elektronisk handel, totalt 16 aktier. Nya kunder kommer fram till den 30 september få en startbonus på 200 kronor i fonden Nordnet One Balanserad inbokad på sitt nya konto. För mer information kring de två erbjudandena, se www.nordnet.se/2miljoner samt www.nordnet.se/se/kampanj/2miljoner-nykund.

För mer information, kontakta:
Johan Tidestad, Kommunikationschef
johan.tidestad@nordnet.se
, 0708-875 775

Nordnet är en ledande nordisk digital plattform för sparande och investeringar. Genom innovation, enkelhet och transparens utmanar vi traditionella strukturer och ger privata sparare tillgång till samma information, verktyg och service som professionella investerare. Besök oss på www.nordnetab.com, www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk eller www.nordnet.fi.