Nordnet startar ASP-samarbete inom aktiehandel med Sparbanken Finn

Nordnet startar ASP-samarbete inom aktiehandel med Sparbanken Finn Nordnet och Sparbanken Finn inleder ett samarbete inom aktiehandel. Samarbetet bedrivs inom ramen för Nordnet ASP där Sparbanken Finn blir en Nordnet ASP kund. Sparbanken Finns aktiehandel kommer att hanteras av system och applikationer från Nordnet. Nordnet skall även leverera en komplett tjänst för aktiehandel via Internet som Sparbanken Finn kommer att lansera under 2003. ¨Samarbetet är en fjäder i hatten för oss och det är mycket glädjande att Sparbanken Finn valt Nordnet som en helhetsleverantör för bankens aktiehandel. Vårt ASP-koncept är så starkt att jag hoppas vi skall lyckas attrahera fler kunder under 2003¨, säger Klas Danielsson, vd för Nordnet. ¨Genom samarbetet med Nordnet kan vi erbjuda våra kunder en komplett lösning för aktiehandel både i traditionell form och via Internet. I Sparbanken Finns strategi ligger att genom strategiska samarbeten komplettera våra traditionella banktjänster med utvalda tjänster från marknadens ledande leverantörer. Genom Nordnet, som är Nordens ledande Internetmäklare, har vi möjlighet att erbjuda våra kunder väl beprövade tjänster för aktiehandel med förmånliga avgifter¨, säger Michael Ekelund, chef fond & finans på Sparbanken Finn. Nordnet ASP Nordnet ASP är ett nytt verksamhetsområde inom Nordnet. Nordnet ASP erbjuder mäklarfirmor och banker en komplett lösning för värdepappershandel helt anpassad i egen identitet. Kvalitet´, flexibilitet och kostnadseffektivitet är de stora fördelarna för kunden. I Nordnet ASP ingår handelssystem och mjukvara, utveckling, anpassade applikationer, drift och hårdvara, kommunikationslösningar, exekvering och finansiell information. Nordnet ASP är en komplett lösning från orderläggning via webben eller via mäklarapplikation till avslut på börsen. Sparbanken Finn Sparbanken Finn är Sveriges största självständiga sparbank och verkar i sydvästra och mellersta Skåne. Banken etablerades 1833 och har idag kontor på 13 orter. Sparbanken Finn erbjuder privatpersoner, små och medelstora företag samt lantbruk finansiella tjänster i samarbete med marknadens främsta aktörer. Genom samarbete med ett flertal framstående leverantörer av finansiella produkter kan Sparbanken Finn erbjuda ett heltäckande utbud och i några fall helt unika lösningar. Omkring 145.000 privatkunder och 7.000 företagskunder har valt att bli kunder i Sparbanken Finn. För ytterligare information: Klas Danielsson, vd Nordnet, 08-506 330 30, 0708-744 574 Nordnet AB (publ) är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Dotterbolaget Nordnet Securities Bank AB är en Internetmäklare och medlem av Stockholmsbörsen, Oslobörsen och Köpenhamnsbörsen. Dotterbolaget Eurotrade Securities S.A. erbjuder en Internetmäklartjänst från Luxemburg. Dotterbolaget Nordnet Försäkringsmäklare AB förmedlar SAK- försäkringar. Besök gärna Nordnet Sverige www.nordnet.se , Nordnet Norge www.nordnet.no , Nordnet Danmark www.nordnet.dk och Eurotrade www.eurotrade.lu . ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/21/20021121BIT00370/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/21/20021121BIT00370/wkr0002.pdf