Nordnets CFO Jacob Kaplan till Evolution Gaming

Jacob Kaplan lämnar posten som Chief Financial Officer (CFO) på Nordnet efter närmare sex år. Han kommer att tillträda en roll som CFO och medlem av ledningsgruppen på Evolution Gaming.

- Jacob är en mycket uppskattad medarbetare som har varit fundamental för vår tillväxt och verksamhetens utveckling de senaste åren. Jag önskar honom stort lycka till i sin framtida karriär, säger Håkan Nyberg, vd på Nordnet.

- Jag har haft sex fantastiska år på Nordnet, och det ska nu bli kul att pröva en ny bransch. Evolution Gaming är ett spännande bolag, och jag ser fram emot att bidra till företagets fortsatta utveckling, säger Jacob Kaplan.

Processen för att hitta en ersättare har påbörjats. Jacob Kaplan har en uppsägningstid på sex månader, men exakt slutdatum för anställningen är inte bestämt.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Henrik Edström, PR-chef Nordnet
E-post: henrik.edstrom@nordnet.se

Informationen är sådan som Nordnet AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 2 juni 2016 kl 16:00 (CET).

Nordnet är en bank för investeringar i aktier och fonder som finns i Sverige, Danmark, Finland och Norge. Idén bakom Nordnet är att ge kunderna kontrollen över sina pengar och investeringar, och målet är att bli förstahandsvalet för sparande i Norden. Nordnet AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm. Besök oss på www.nordnetab.com, www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk eller www.nordnet.fi.