Vinsthemtagning i bettingsektorn

Lättare efterskalv under börsmånaden gjorde att privatspararna valde att lägga om risken i portföljen. Investmentbolagen är populära på köpsidan och vinsthemtagningar i bettingbolagen syns på säljsidan.

Den skakiga börshösten har medfört ökad handel hos privatspararna. Investmentbolag ligger fortsatt högt upp på listan över de mest köpta aktierna. Spelbolaget Starbreeze har haft en betydande nedgång i aktiekurs, och privatspararna ser ett bra tillfälle att öka sina innehav i aktien.

Det är stort intresse för banker och investmentbolag efter en skakig börs. Det är stabila storbolag som lockar nu när aktiekurserna har kommit ned en bit, säger Alexander Gustafsson, investeringscoach Nordnet.

Den tydliga trenden på säljsidan är bettingbolag. Cherry, Mr Green, Catena Media och Global Gaming 555 är bolag verksamma inom sektorn, och samtliga ligger högt upp på säljlistan i november.

November har varit en guldmånad för bettingbolagen. Starka kursuppgångar och uppköp gör att privatspararna plockar hem vinsterna, säger Alexander Gustafsson, investeringscoach Nordnet.

De mest handlade aktierna i november hos Nordnets kunder i Sverige:

Mest köpta  Mest sålda
Nordea Bank Cherry
Kinnevik Bilia
Investor Mr Green
Latour Scandion Oncology
SCA Karo Pharma
Hemfosa MTG
Volvo Cassandra Oil
Handelsbanken Catena Media
Starbreeze BillerudKorsnäs
Mekonomen Global Gaming 555

F
ör mer information, kontakta:
Alexander Gustafsson, investeringscoach Nordnet
E-post: alexander.gustafsson@nordnet.se
Twitter: @AlexanderGust

Nordnet är en digital bank för sparande och investeringar som finns i Sverige, Danmark, Finland och Norge. Med användarvänlighet, tillgänglighet, ett brett utbud och låga priser ger vi våra kunder möjlighet att nå sina ambitioner som sparare. Besök oss på www.nordnetab.com, www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk eller www.nordnet.fi.

Taggar:

Citat

Det är stort intresse för banker och investmentbolag efter en skakig börs. Det är stabila storbolag som lockar nu när aktiekurserna har kommit ned en bit.
Alexander Gustafsson, investeringscoach Nordnet
November har varit en guldmånad för bettingbolagen. Starka kursuppgångar och uppköp gör att privatspararna plockar hem vinsterna.
Alexander Gustafsson