Nordstjernan Growth investerar i betalningsbolaget Zimpler

Nordstjernan Growth investerar i Zimpler, ett svenskt betalningsbolag grundat 2012 med huvudkontor i Stockholm. Bolaget erbjuder direkta bankbetalningar till kunder inom en rad områden. Zimplers teknik gör det möjligt att genomföra enkla, snabba, kostnadseffektiva och säkra direktbetalningar. Nordstjernan Growth blir minoritetsägare i Zimpler med ambitionen att stötta och accelerera bolagets kommersiella utveckling, inte minst genom att bredda bolagets kundbas och satsa på att utveckla nya kundvertikaler.

”Direkta bankbetalningar blir snabbt ett alltmer uppskattat betalningssätt för både handlare och konsumenter. Vi ser stor potential i Zimpler och vill stötta bolaget på den fortsatta tillväxtresan som inbegriper goda möjligheter att vinna nya kunder, till exempel inom e-handel och finansiella tjänster, geografisk expansion samt en breddning av produkterbjudandet vilket skapar mervärde för kunderna.” säger Nordstjernans verkställande direktör Peter Hofvenstam.

Investeringen görs inom Nordstjernans tillväxtsatsning, Nordstjernan Growth, och blir det tredje innehavet i Nordstjernan Growth-portföljen.

Peter Hofvenstam

Peter Hofvenstam, verkställande direktör Nordstjernan

E-post: peter.hofvenstam@nordstjernan.se

Stefan Stern, kommunikationsansvarig Nordstjernan