Årets glögg från Norrbottens Destilleri

Report this content

Sveriges nordligaste destilleri lanserar återigen sin hantverksmässigt tillverkade glögg Seaberry. Den har fått smak från havtorn och jalapeño tillsammans med en dos klassiska julkryddor. Glöggen passar lika bra att avnjutas kall som varm.

Norrbottens Destilleri  Fusion008Seaberry Glgg

– I år har vi återigen valt att lansera förra julens fullträff med havtorn och jalapeño, då efterfrågan i fjol blev enorm. Målet med glöggen är att flytta gränserna för kryddning och smak samtidigt som upplevelsen ändå känns välbekant, säger Dennis Bejedal, grundare och Master Distiller på Norrbottens Destilleri.

SEABERRY (Glögg) – 15% - 700ML – 269KR – ART NR. 51566

En oväntad blandning av havtorn och jalapeño, kombinerat med kardemumma, kryddnejlika och kanel, är hemligheten bakom vår glögg. Smaken från naturliga havtorn extraheras i flera steg för att säkerställa att vi fångar alla smaker från detta superbär. Vi utökar sedan smakprofilen med färsk jalapeño för att skapa en längre smakupplevelse. Resultatet är en gyllene glögg med en perfekt balans mellan sötma och syra, kompletterat med kryddor som framkallar känslan av jul.

Havtornsglöggen lanseras på 36 Systembolag 21 oktober och finns redan nu beställningsbar i hela landet.

HAVTORN (Non Alc. Glögg) – 0,5% - 700ML - 139KR – ART NR. 11974

I år är vi även väldigt stolta att berätta att vi lanserar vår Havtornsglögg alkoholfri, produkten kommer lanseras på 131 butiker den 1/11 och finns även den beställningsbar i hela landet.

För mer information kontakta:
Dennis Bejedal, grundare och Master Distiller
Mail: press@ndspirits.com

OM NORRBOTTENS DESTILLERI
Norrbottens Destilleri är ett hantverksdestilleri som skapar prisbelönta experiment från Norrbotten.

Den genomgående principen för samtliga våra produkter bygger på noggrant utvalda råvaror som kombineras på ett sätt som får nya smaker att uppstå. Vi utforskar en blandning av ingredienser från olika platser men börjar alltid med lokala växter från Norrbotten.
Vid varje enskilt destillationssteg bevaras den unika karaktären hos växten, örten eller botaniken. Slutblandningen ska alltid både överraska och entusiasmera oss själva innan det hamnar i en flaska. Resultatet är en produkt från Norrbotten.

www.norrbottensdestilleri.com

Taggar:

Snabbfakta

Citat

– I år har vi återigen valt att lansera förra julens fullträff med havtorn och jalapeño, då efterfrågan i fjol blev enorm. Målet med glöggen är att flytta gränserna för kryddning och smak samtidigt som upplevelsen ändå känns välbekant.
Dennis Bejedal, grundare och Master Distiller på Norrbottens Destilleri