Financial Times utser Northmill till ett av de snabbast växande företagen i Europa

- Toppar listan bland nordiska banker

Stockholm 3 mars 2020: Financial Times har i sin årliga lista FT 1000 utsett den svenskgrundade tech-banken Northmill till ett av de snabbast växande företagen i Europa. Northmill placerar sig i topp bland nordiska banker och rankas som nummer 302 totalt. Financial Times ranking FT 1000 tar hänsyn till en rad olika kriterier som omsättningstillväxt, antal medarbetare och resultat före skatt mellan åren 2015 och 2018.

Hikmet Ego, Vd på Northmill kommenterade:
- Det är inspirerande och ett bevis på att vi fortsätter göra de rätta långsiktiga prioriteringarna. Vi har lyckats skala upp med lönsamhet och vuxit inom alla delar av organisationen. Utnämningen är också ett erkännande av vår starka företagskultur och fantastiska medarbetare som varit avgörande i vår intensiva förändringsresa. Med det svenska banktillståndet i ryggen fortsätter vi ta viktiga steg mot att skapa en bank som förbättrar människors privatekonomi och hjälper alla spara pengar.

Northmill planerar att fortsätta investera i både organisation och tillväxt. Nyligen anställde tech-banken en ny Chief Product Officer och har på kort tid lanserat både ett sparkonto och ett av marknadens bästa kort med två procent i cashback och helt utan avgifter.

Financial Times har i sin årliga lista FT 1000 utsett den svenskgrundade tech-banken Northmill till ett av de snabbast växande företagen i Europa. Northmill placerar sig i topp bland nordiska banker och rankas som nummer 302 totalt.

Det är inspirerande och ett bevis på att vi fortsätter göra de rätta långsiktiga prioriteringarna. Vi har lyckats skala upp med lönsamhet och vuxit inom alla delar av organisationen. Utnämningen är också ett erkännande av vår starka företagskultur och fantastiska medarbetare som varit avgörande i vår intensiva förändringsresa. Med det svenska banktillståndet i ryggen fortsätter vi ta viktiga steg mot att skapa en bank som förbättrar människors privatekonomi och hjälper alla spara pengar.
Hikmet Ego, Vd på Northmill