Northmill Bank breddar sitt sparerbjudande

- Lanserar fasträntekonto med statlig insättningsgaranti

Stockholm 7 juli 2020: Den svenskgrundade tech-banken Northmill som ger människor verktygen att förbättra sin privatekonomi, stärker sitt sparerbjudande och introducerar sitt första sparkonto med fast ränta. Fasträntekontot ger 1,15 procent i ränta med en bindningstid på ett år. Tech-banken har sedan tidigare ett rörligt sparkonto med för närvarande 0,95 procent i ränta, fria uttag och statlig insättningsgaranti.

- Vi har sett en ökad efterfrågan på olika typer av sparkonton, särskilt i dessa tider när det är extra oroligt i omvärlden. Nu ger vi människor ett säkert och tryggt sätt att få sina pengar att växa. Vi ser också att många kunder vill komplettera sin traditionella banks erbjudande med våra digitalt baserade och mobilvänliga alternativ, som dessutom erbjuder konkurrenskraftiga räntor, säger Hikmet Ego, VD på Northmill Bank.

Lanseringen av fasträntekontot exemplifierar tech-bankens fortsatta fokus på att växa erbjudandet inom sparande och kontinuerligt addera nya funktioner som hjälper människor att förbättra sin privatekonomi.

Vi har en kundnöjdhet på över 90 procent och en skalbar teknisk infrastruktur. Det ger oss väldigt goda förutsättningar att växa vårt bankerbjudande och kontinuerligt addera produkter och funktioner som hjälper människor i sin vardag. Vi uppdaterar ständigt våra produkter baserat på den feedback vi får från våra kunder och flera spännande produktlanseringar är planerade framöver, säger Jacob Thordson, Produktägare för Sparkonto på Northmill Bank.

Northmill bank stärker sitt sparerbjudande och introducerar sitt första sparkonto med fast ränta. Fasträntekontot ger 1,15 procent i ränta med en bindningstid på ett år.

Vi har sett en ökad efterfrågan på olika typer av sparkonton, särskilt i dessa tider när det är extra oroligt i omvärlden. Nu ger vi människor ett säkert och tryggt sätt att få sina pengar att växa. Vi ser också att många kunder vill komplettera sin traditionella banks erbjudande med våra digitalt baserade och mobilvänliga alternativ, som dessutom erbjuder konkurrenskraftiga räntor.
Hikmet Ego, VD på Northmill Bank.
Vi har en kundnöjdhet på över 90 procent och en skalbar teknisk infrastruktur. Det ger oss väldigt goda förutsättningar att växa vårt bankerbjudande och kontinuerligt addera produkter och funktioner som hjälper människor i sin vardag. Vi uppdaterar ständigt våra produkter baserat på den feedback vi får från våra kunder och flera spännande produktlanseringar är planerade framöver.
Jacob Thordson, Produktägare för Sparkonto på Northmill Bank.