• Northmill/

Northmill Bank utsett till ett av de snabbast växande företagen i Europa av Financial Times

- Topp tre bland alla svenska fintech-bolag

Stockholm 3 mars 2021: För andra året i rad har Northmill Bank, som har visionen att förbättra människors privatekonomi, blivit utsett av Financial Times som ett av de snabbast växande bolagen i Europa. Den svenska neobanken som nyligen tillkännagav en att de genomfört en kapitalrunda, har haft en stabil tillväxt och placerade sig som nummer 666 bland 1000 företag på FT1000-listan - och topp tre bland svenska fintech-bolag.

För femte året i rad har Financial Times listat de snabbast växande företagen i Europa. De tusen företag i Europa som uppnått den högsta procentuella och organiska tillväxten mellan år 2016 och år 2019 tar plats på listan FT1000.

Hikmet Ego, medgrundare och Vd på Northmill Bank, kommenterar

- Det är häftigt att ännu en gång vara en del av den prestigefulla listan. Vi är stolta att vi från ett affärsperspektiv fortsatt klarar av att hantera det snabbt föränderliga landskapet för banktjänster samtidigt som vi introducerat nya produkter. Det faktum att vi är ett tech-bolag, organiserade i produkt-teams med en stark ingenjörskultur, har verkligen hjälpt oss att hantera komplexiteten i dagens marknader. Vi tappar aldrig fokus på vad som verkligen betyder något; lyssna på kunderna och lösa verkliga kundproblem. Jag är verkligen stolt över alla Northmillians hårda arbete och är förväntansfull inför allt spännande som ligger framför oss.

Neobanken lanserade nyligen sitt tredje sparkonto och tillkännagav också att de etablerar sig i Norge med produkten Reduce. En mycket uppskattad produkt som redan hjälpt tusentals svenskar att sänka räntan på befintliga krediter, privatlån och avbetalningar.

För andra året i rad har Northmill Bank blivit utsett av Financial Times som ett av de snabbast växande bolagen i Europa. Den svenska neobanken har haft en stabil tillväxt och placerade sig som nummer 666 bland 1000 företag på FT1000-listan - och topp tre bland svenska fintech-bolag.

Hikmet Ego, medgrundare och Vd på Northmill Bank