Ny Chief Credit Officer på Northmill Bank

– Johan Nordström från Rocker tar över kreditansvaret på neobanken

Stockholm 9 juli 2021: Neobanken Northmill, som har visionen att förbättra människors privatekonomi, har tillsatt Johan Nordström som ny Chief Credit Officer. Johan har bred erfarenhet från både finans- och tech-branschen. Bland annat var han över fem år i olika roller på GE Money Bank och därefter lika länge på Nordax Bank, där han sista tiden var chef över kredit- och analysfunktionen. Närmast kommer Johan från rollen som kreditchef på Rocker.

Hikmet Ego, medgrundare och Vd på Northmill Bank kommenterar:
– Det är verkligen kul att hälsa Johan välkommen. Han kommer att bidra med erfarenhet, kunskap och bra energi till en viktig funktion i en tid när mycket spännande händer, både på Northmill och i fintech-branschen i stort. Vi bygger en bank tillsammans med våra kunder och det präglar verkligen vår tillväxtresa. Jag är övertygad om att Johan kommer att passa väl in och spela en viktig roll i att fortsätta utveckla Northmill.

Johan Nordström, Chief Credit Officer på Northmill Bank kommenterar:
– Jag känner mig väldigt förväntansfull och ödmjuk inför uppgiften. Northmill befinner sig i en väldigt kul fas och har alla förutsättningar att skala upp. För mig sticker Northmill ut bland neobankerna med en hållbar affär och en långsiktighet, samtidigt som man i högsta grad är ett djupt tech-drivet bolag. Det finns en hunger att utforska och driva förändringar på riktigt - det var något som verkligen lockade mig.
Fintech-branschen fortsätter att växa snabbt både i Stockholm och internationellt, och utmanar många delar av den traditionella bankmarknaden. Kredit- och analysdelen av marknaden är inget undantag.

Johan Nordström kommenterar:
– För mig är det inspirerande att få verka inom ett så viktigt område som kredit och analys, och bidra till att skapa så säkra, trygga och sunda produkter för konsumenterna som möjligt. Historiskt har kreditprodukter sett ganska lika ut och det har inte varit helt naturligt att se konsumenten som den självklara utgångspunkten i produktutvecklingen. Idag börjar det lyckligtvis se annorlunda ut och produkter som Northmill Reduce, som hjälper människor sänka räntan på befintliga krediter, tycker jag är ett väldigt bra exempel på just den här förändringen mot kompromisslös kundcentrering. Därför känns också Northmill som helt rätt plats att vara på.

Oliver Hofmann, Head of PR & Communications

Neobanken Northmill har tillsatt Johan Nordström som ny Chief Credit Officer. Johan har bred erfarenhet från både finans- och tech-branschen. Närmast kommer Johan från rollen som kreditchef på Rocker.

Hikmet Ego, medgrundare och Vd på Northmill Bank
Johan Nordström, Chief Credit Officer på Northmill Bank