Ny Chief Product Officer på Northmill

- Arash Eftekhari byter Klarna mot den svenska tech-banken

Stockholm 19 februari 2020: Den svenskgrundade tech-banken Northmill anställer Arash Eftekhari som ny Chief Product Officer. Arash har bred erfarenhet från att skala upp och effektivisera produktorganisationer och kommer närmast från Klarna i rollen som Product Manager. En roll som innebar att Arash hade ansvar för att utveckla tjänster som Instant Shopping och Shipping Service. Arash har tidigare axlat liknande roller på Qliro och Schibsted. Uppgiften på Northmill blir att ta ett samlat grepp om produktutvecklingen med målet att stärka kopplingen mellan produkten och användaren. Arash kommer ingå i bankens ledningsgrupp.

Hikmet Ego, Vd på Northmill kommenterade:
- Det känns riktigt roligt att Arash blir en del av vår växande bank. Han har en imponerande profil och är van att arbeta i en snabbfotad och innovativ miljö. Arash har bevisad strategisk och operationell kapacitet att skapa en effektiv produktorganisation som vilar på en sund balans mellan kreativitet, regelefterlevnad och snabbhet. Vi befinner oss i en fas där vi genomfört flera strategiska investeringar i organisationen och det är verkligen glädjande att vi fortsätter attrahera så duktiga människor som vill vara en del av att bygga nästa generations konsumentbank.

Northmill som lanserat en stor mängd nya produkter och features de senaste tolv månaderna, däribland sparkontot Rebilla Reserve och Rebilla-kortet, upplever en ökad efterfrågan på sina nya produkter och skruvar därför upp tempot på produktavdelningen ytterligare.

Arash Eftekhari, Chief Product Officer på Northmill kommenterade:
- Northmill går sin egen väg och jag tror verkligen på hur de tar sig an marknaden. De har ett starkt kundfokus och en genuin vilja att hjälpa konsumenterna att spara pengar, vilket speglar sig i den snabbt växande produktportföljen. Det är en väldigt konkurrensutsatt bransch, men Northmill har fantastiska förutsättningar att skapa ett band till människor med sina produkter och det ska bli väldigt kul att fortsätta utveckla den kapaciteten. Jag kommer också lägga stort fokus på att sammanfläta den starka företagskulturen med effektiva och tydliga strukturer för det dagliga arbetet, i syfte att hjälpa medarbetarna utvecklas och känna sig uppskattade i sina roller.

Nyligen har Northmill även anställt en ny Chief Marketing Officer, en Analys- och kreditchef, en Chief Risk Officer och en Head of New Markets

Den svenskgrundade tech-banken Northmill anställer Arash Eftekhari som ny Chief Product Officer. Uppgiften på Northmill blir att ta ett samlat grepp om produktutvecklingen med målet att stärka kopplingen mellan produkten och användaren. Arash kommer ingå i bankens ledningsgrupp.

Hikmet Ego, Vd på Northmill
Arash Eftekhari, Chief Product Officer på Northmill