100 % uppslutning kring förlängt lock up-avtal hos Nowos ursprungliga ägare

Det svenska fintech-bolaget Nowos ursprungliga ägare har samtliga gått med på en förlängning av det lock up-avtal som skulle gått ut den 7 april 2022. Den nya lock up-perioden sträcker sig fram till 31 juli 2022.

”Inledningen av 2022 har varit en krävande tid för de flesta mindre börsbolag. I takt med att omvärlden och börsklimatet blivit osäkrare är dagens besked något som ger trygghet och stabilitet till Nowos framtid som bolag och som aktie. Att våra största ägare gemensamt beslutat sig för att sitta still i båten tyder på en stark övertygelse för bolagets framtid och en tro på Nowo ambition om att bli ett pan-europeiskt miljardbolag inom privat pensionssparande”, säger Rutger Selin, VD på Nowo.

Bolagets Mentor är Aktieinvest FK AB som nås på rutger.ahlerup@aktieinvest.se eller tel: +46 739 496 250