NOWO erbjuder kunder från Handelsbanken att spara till pensionen varje gång de handlar

NGM-listade fintechbolaget NOWO meddelade i augusti lanseringen av en ny spartjänst, Autospar, som låter användare koppla sitt vanliga bankkort till NOWO-appen och fondspara till pensionen varje gång kortet används. Sedan tidigare kan kunder i Swedbank, Sparbankerna, SEB, Nordea och Danske bank ansluta sina kort till NOWOs sparplattform och starta Autospar. Nu ansluts även Handelsbanken vilket gör att den absoluta merparten av svenskarna nu har möjligheten att starta Autospar hos NOWO och investera till sin pension varje gång de handlar.

Rutger Selin VD på NOWO kommenterar:
Det är en milstolpe för oss på NOWO att vi nu har möjlighet att erbjuda den absoluta majoriteten av svenskarna möjlighet att bygga sin pension varje gång de handlar. Vi har nu en produkt som verkligen är relevant och vi kan erbjuda den till väldigt många. Det vi påbörjar nu är en mer intensiv marknadsföringsperiod för att berätta om NOWO generellt och Autospar specifikt. Vi gör det tillsammans med vår ambassadör Magdalena Kowalczyk. Jag ser verkligen fram emot att kunna erbjuda alla, även de som faktiskt inte tror att de har råd att spara verktygen så att de kan börja att spara utifrån egen förmåga och på det sättet bygga sin framtid och få ekonomisk balans på konsumtion och sparande. Vi kommer givetvis att fortsätta att ansluta fler banker under hösten.

De sparade pengarna samlas i NOWO Fund vilken förvaltas av Tellus Fonder AB och är exklusiv för NOWOs medlemmar. NOWO Fund är en blandfond som har avkastat 27,9% under 2019, 17,6% under 2020 och 19,8 % hittills under 2021. Fonden har belönats av Morningstar med både 5 stjärnor och 5 glober för hållbarhet och har 0,0 procent i fast förvaltningsavgift. NOWO Funds förvaltningsavgift är prestationsbaserad med 20 % på överavkastningen mot fondens jämförelseindex.

Rutger Selin, VD Nowonomics AB (publ), telefon + 46 70 931 64 28.

NOWO (Nowonomics AB (publ)) föddes ur en frustration om att människor bekymrar sig om sin levnadsstandard när de blir pensionärer. Ett steg i taget hjälper vi våra medlemmar att trygga sin framtid medan de kan fortsätta leva precis som de gör idag.NOWO har som mål att främja sparande inför pensionen och utvecklar därför egna verktyg och lösningar tillsammans med våra samarbetspartners för att förenkla, utbilda och hjälpa våra medlemmar att få en bättre ekonomisk situation.

Bolagets Mentor är Aktieinvest FK AB som nås på ca@aktieinvest.se eller tel: +46 739 496 250

Rutger Selin, VD på NOWO