Nowo Global Fund nu tillgänglig hos SAVR – en milstolpe för ytterligare tillväxt

Nowo, Nowonomics AB, är glada att meddela att Nowo Global Fund (G-klass) nu finns tillgänglig på den populära fondplattformen SAVR. Detta strategiska steg öppnar upp möjligheten för nya investerare att enkelt kunna investera i fonden och tillför fondbolaget ytterligare en distributör utöver den befintliga Nowoappen och utvalda försäkringsbolag.

Nowo Global Fund, är en aktivt förvaltad globalfond och har fem stjärnor för sin avkastning av det oberoende fondratinginstitutet Morningstar. Fonden har under 2024 levererat en imponerande avkastning, +22,51%. Juli månad har börjat mycket starkt och är i skrivande stund den bästa månaden sedan fonden startades, vilket ytterligare förstärker dess position som en attraktiv investeringsmöjlighet för både nuvarande och potentiella investerare.

– Vi är mycket stolta över att Nowo Global Fund nu finns tillgänglig på SAVR. Detta är en viktig milstolpe för oss och ett bevis på vårt engagemang för att göra långsiktigt fondsparande tillgängligt för fler människor. Genom att erbjuda vår fond på SAVR kan vi nå ut till en bredare investerarkrets och fortsätta att växa vårt förvaltade kapital. Vi ser fram emot att välkomna nya investerare och fortsätta leverera stark avkastning för våra andelsägare, säger Nowos VD, Rutger Selin.

För mer information om Nowo Global Fund och hur du kan investera, besök Nowos hemsida eller SAVR.

För mer information, vänligen kontakta:
Rutger Selin, VD Nowo/Nowonomics AB (publ)
E-post: rutger@nowo.se

Nowonomics AB, Nowo, är en digital sparplattform med verksamhet i Sverige som genom två helägda dotterbolag, Nowo Fund Management AB och Nowo Pension AB som bedriver fondförvaltning och pensionsrådgivning. Koncernens ledning, förvaltning, projektledning och marknadsföringsavdelning är baserade i Stockholm. Nowo grundades 2015.

Nowo erbjuder en lättillgänglig digital sparplattform där individen kan spara utan att behöva göra uppoffringar i sin vardag. Bolaget erbjuder tjänster som kan liknas med traditionellt sparande men med ett förenklat utformande. Medlemmen kan enkelt pausa och justera sitt sparande vid behov. Medlemmen är inte heller låst vid en sparform utan kan växla i appen mellan olika sparsätt allt eftersom dennes livssituation förändras.

säger Nowos VD, Rutger Selin.