NOWO initierar 20 % fler spartransaktioner i oktober, en effekt av marknadsföringen.

NGM-listade fintechbolaget NOWO som skapar en folkrörelse kring sparande till pensionen fortsätter se ökade transaktionsvolymer. I oktober när marknadsföringen inleddes så resulterade det i 20 % fler transaktioner än i september. Totalt initierades drygt 451 000 spartransaktioner i oktober mot 376 000 i september.

Rutger Selin, VD på NOWO kommenterar:
- Vi ser en effekt av vår ökade aktivitet inom marknadsföringen. En ökning med 20 % fler initierade spartransaktioner är ett kvitto på att vi är på rätt väg. Vi ser också att det finns optimeringsmöjligheter vilket vi nu kommer att fokusera på under november för att sedan öka marknadsföringen igen under december.

Pengarna som medlemmen sparar investeras i NOWO Fund vilken förvaltas av Tellus fonder AB och är exklusiv för NOWOs medlemmar. NOWO Fund har avkastat 27,9% under 2019, 17,6% under 2020 och ca 19,4 % hittills under 2021. Fonden har belönats av Morningstar med både 5 stjärnor och 5 hållbarhetsglober.

Rutger Selin, VD Nowonomics AB (publ), telefon + 46 70 931 64 28.

NOWO (Nowonomics AB (publ)) föddes ur en frustration om att människor bekymrar sig om sin levnadsstandard när de blir pensionärer. Ett steg i taget hjälper vi våra medlemmar att trygga sin framtid medan de kan fortsätta leva precis som de gör idag.NOWO har som mål att främja sparande inför pensionen och utvecklar därför egna verktyg och lösningar tillsammans med våra samarbetspartners för att förenkla, utbilda och hjälpa våra medlemmar att få en bättre ekonomisk situation.

Bolagets Mentor är Aktieinvest FK AB som nås på ca@aktieinvest.se eller tel: +46 739 496 250

Rutger Selin, VD på NOWO