Nowo lanserar premiumprodukten Pensionshjälpen till sina drygt 160 000 medlemmar

NGM-listade Nowo (ticker: Nowo) lanserar idag sin senaste produkt för att öka engagemang, lojalitet och kundnytta. Pensionshjälpen är framtagen för att ytterligare förtydliga Bolagets premiumerbjudande och fördelarna med att uppgradera sitt medlemskap. Pensionshjälpen ersätter de tidigare produkterna Nowo+ och Nowo Premium.

Syftet med Pensionshjälpen är att skapa en större tydlighet kring fördelarna som kommer med en uppgradering av sitt Nowomedlemskap. Pensionshjälpen kommer att säljas via Nowoappen och hanteras av Apples och Googles egna betalsystem som ett in-app-köp. Bolaget bedömer att denna distributionslösning både förenklar för medlemmarna att köpa Pensionshjälpen men också att bolaget drar fördel av de färdiga strukturerna för automatisk förnyelse.

• Som en del av vår strategi har vi arbetat med att förtydliga vårt premiumerbjudande. Förutom rena funktionsförbättringar av själva Nowoupplevelsen som högre cashback och garanterad sparränta så har vi också lagt in en ännu bättre rådgivningsprodukt. Vi  har även skapat roliga funktioner för att ytterligare öka engagemang och lojalitet. Vi tror att detta kommer att uppmuntra våra medlemmar att uppgradera sittmedlemskap säger Rutger Selin, VD på Nowo.

Pensionshjälpen kommer att vara tillgänglig för Nowos drygt 160 000 medlemmar från och med idag torsdag 19 september och kommer att kosta 589 kronor per år inklusive moms.

För mer information, vänligen kontakta:
Rutger Selin, VD Nowo/Nowonomics AB (publ)
E-post: rutger@nowo.se

Nowonomics AB, Nowo, är en digital sparplattform med verksamhet i Sverige som genom två helägda dotterbolag, Nowo Fund Management AB och Nowo Pension AB som bedriver fondförvaltning och pensionsrådgivning. Koncernens ledning, förvaltning, projektledning och marknadsföringsavdelning är baserade i Stockholm. Nowo grundades 2015.

Nowo erbjuder en lättillgänglig digital sparplattform där individen kan spara utan att behöva göra uppoffringar i sin vardag. Bolaget erbjuder tjänster som kan liknas med traditionellt sparande men med ett förenklat utformande. Medlemmen kan enkelt pausa och justera sitt sparande vid behov. Medlemmen är inte heller låst vid en sparform utan kan växla i appen mellan olika sparsätt allt eftersom dennes livssituation förändras.

Nowo lanserar idag sin senaste produkt för att öka engagemang, lojalitet och kundnytta. Pensionshjälpen är framtagen för att ytterligare förtydliga Bolagets premiumerbjudande och fördelarna med att uppgradera sitt medlemskap.

Som en del av vår strategi har vi arbetat med att förtydliga vårt premiumerbjudande. Förutom rena funktionsförbättringar av själva Nowoupplevelsen som högre cashback och garanterad sparränta så har vi också lagt in en ännu bättre rådgivningsprodukt. Vi  har även skapat roliga funktioner för att ytterligare öka engagemang och lojalitet. Vi tror att detta kommer att uppmuntra våra medlemmar att uppgradera sittmedlemskap,
säger Rutger Selin, VD på Nowo.