NOWO stänger året med 48 % tillväxt under senaste kvartalet

NGM-listade fintechbolaget NOWO som skapar en folkrörelse kring sparande till pensionen fortsätter se ökade transaktionsvolymer. I december initierades det drygt 60 000 fler transaktioner än i november månad.Totalt initierades 584 000 sparhändelser. En ökning på drygt 14 % mot november månad. I Q4 initierades 1 543 000 antal sparhändelser, vilket är en ökning med 48 % jämfört med föregående kvartal.

Rutger Selin, VD på NOWO kommenterar:
- Vi kan bara glädjas av att kunna summera till ett fantastiskt avslut på året. Att ha vuxit med ca 48 procent beträffande antalet initierade spartransaktioner på ett kvartal talar sitt tydliga språk för intresset för våra sparprodukter. Vi går nu in i ett nytt år med stor entusiasm och tror oss kunna fortsätta denna tillväxttakt under Q1 och framåt, vi skruvar upp våra marknadsföringsaktiviteter ytterligare under Q1 genom utökad närvaro i TV samt en radiokampanj. En kombination av våra erbjudanden ger våra medlemmar ett långsiktigt sparande som är anpassat efter deras egna förutsättningar. Att NOWO Fund ökat med drygt  24 procent under året är såklart också en riktigt bra sak för våra medlemmar.

Pengarna som medlemmen sparar investeras i NOWO Fund vilken förvaltas av Tellus fonder AB och är exklusiv för NOWOs medlemmar. NOWO Fund har avkastat 27,9% under 2019, 17,6% under 2020 och   24,8 % under 2021. Pengar som sätts in fonder kan både öka och minska i värde och det är inte säkert att du får tillbaka det insatta kapitalet. Fonden har belönats av Morningstar med både 5 stjärnor och 5 hållbarhetsglober.

Rutger Selin, VD Nowonomics AB (publ), telefon + 46 70 931 64 28.

NOWO (Nowonomics AB (publ)) föddes ur en frustration om att människor bekymrar sig om sin levnadsstandard när de blir pensionärer. Ett steg i taget hjälper vi våra medlemmar att trygga sin framtid medan de kan fortsätta leva precis som de gör idag.NOWO har som mål att främja sparande inför pensionen och utvecklar därför egna verktyg och lösningar tillsammans med våra samarbetspartners för att förenkla, utbilda och hjälpa våra medlemmar att få en bättre ekonomisk situation.

Bolagets Mentor är Aktieinvest FK AB som nås på ca@aktieinvest.se eller tel: +46 739 496 250

Rutger Selin, VD på NOWO