Nowo utökar sitt erbjudande mot drygt 70 000 medlemmar. Ingår partnerskap med Familjens Jurist

NGM-listade fintechbolaget Nowo (Nowonomics AB) ingår partnerskap med Familjens Jurist. Syftet är att erbjuda efterfrågad juridisk hjälp till ett rimligt pris för alla. I och med samarbetet så kommer Nowos drygt 70 000 fondmedlemmar kunna teckna samboavtal, upprätta testamente och skapa framtidsfullmakter via Familjens Jurist. För Nowos del innebär det att Bolaget utökar sina möjligheter att erbjuda en totallösning av tjänster för att skapa en No Worries-känsla för sina medlemmar kring alla aspekter av både vardags- och framtidsekonomi. Samarbetet innebär också en ny intäktsström för bolaget.

”På Nowo så vill vi hjälpa våra medlemmar att se över hela sin ekonomi men även säkerställa att de har fått hjälp även med de juridiska frågorna som finns i syfte att skapa en No Worries-känsla. Genom samarbetet så kan våra medlemmar enkelt förekomma eventuella problem vilket skänker en trygghet om situationen skulle vara framme.” kommenterar Rutger Selin, VD på NOWO, om partnerskapet med Familjens Jurist. Planen är att börja erbjuda Nowo Juridikhjälpen under våren 2022.

”Nowo Juridikhjälpen är helt i linje med vår strategi. Vi vill hjälpa människor att slippa känna oro för vad som kan hända med dom själva eller nära och kära i olika händelser i livet. Att vi nu får möjlighet att göra våra tjänster tillgängliga via Nowos sparplattform till deras drygt 70 000 medlemmar gör att juridiken blir tillgänglig och självklar i vardagen för många fler.” säger Victoria Thore, VD på Familjens Jurist.

Rutger Selin, VD Nowonomics AB (publ), telefon: + 46 70 931 64 28, mail: rutger@nowo.se
Victoria Thore, VD Familjens Jurist, telefon: + 46 73 600 23 71, mail: victoria.thore@familjensjurist.se

Om Familjens Jurist
Familjens Jurist är Sveriges största plattform för juridisk rådgivning till privatpersoner. Företaget erbjuder stöd och vägledning vid livets alla viktiga skeden, och kombinerar personlig rådgivning med digitala “gör det själv”-tjänster. Familjens Jurist är ledande inom juristförsäkring och erbjuder även juridisk rådgivning till företagare. Företaget har 250 anställda jurister, omsätter drygt 400 miljoner kronor per år och är ett helägt dotterbolag till Fonus ekonomisk förening

Rutger Selin, VD på Nowo
Victoria Thore, VD på Familjens Jurist.