Nowonomics AB (publ) tidigarelägger delårsrapport för andra kvartalet och perioden januari-juni 2024 till onsdag 31 juli 2024

Nowonomics AB (publ) (”Nowonomics”, “Nowo” eller "Bolaget") har beslutat att tidigarelägga delårsrapporten avseende andra kvartalet (april-juni) och januari-juni 2024. Nytt datum för offentliggörande är onsdag 31 juli 2024 medan tidigare kommunicerad tidpunkt var den 15 augusti 2024.

Skälet till tidigareläggandet är att arbetet med delårsrapporten kommer att bli färdigställt tidigare än beräknat.

För mer information, vänligen kontakta:
Rutger Selin, VD Nowo/Nowonomics AB (publ)
E-post: rutger@nowo.se

Nowonomics AB, Nowo, är en digital sparplattform med verksamhet i Sverige som genom två helägda dotterbolag, Nowo Fund Management AB och Nowo Pension AB som bedriver fondförvaltning och pensionsrådgivning. Koncernens ledning, förvaltning, projektledning och marknadsföringsavdelning är baserade i Stockholm. Nowo grundades 2015.

Nowo erbjuder en lättillgänglig digital sparplattform där individen kan spara utan att behöva göra uppoffringar i sin vardag. Bolaget erbjuder tjänster som kan liknas med traditionellt sparande men med ett förenklat utformande. Medlemmen kan enkelt pausa och justera sitt sparande vid behov. Medlemmen är inte heller låst vid en sparform utan kan växla i appen mellan olika sparsätt allt eftersom dennes livssituation förändras.