Nowonomics och Springville Scandinavia ingår samarbete

Nowonomics AB publ “Nowo”, den NGM-listade (ticker Nowo), fintechkoncernen med fokus på privat sparande till pensionen och Springville Scandinavia AB “Springville” meddelar idag att Bolagen ingår samarbete. Syftet med samarbetet är att underlätta flytthantering av pensionsförsäkringar för Nowos drygt 155 000 medlemmar.

Samarbetet mellan Springville och Nowo kommer att inrikta sig på att förenkla processerna för flytthantering av pensionsförsäkringar genom Springsvilles digitala flyttlösning.

• Vi ser fram emot att samarbeta med Springville för att erbjuda våra kundersmidiga lösningar inom digital flyttadministration av pensionsförsäkringar, säger Amelie Söderberg, VD på Nowo

• Vi är glada över att meddela vårt samarbete med Nowo och stärka vår position som en ledande aktör inom digital transformation och optimering av affärsprocesser, säger Paola Palacios, VD på Springville.

Samarbetet mellan Springville och Nowo påbörjas omgående.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Amelie Söderberg, VD Nowonomics AB, amelie@nowo.se, 072-250 54 62
Paola Palacios, CEO, Springville, paola.palacios@springville.se, 076-00 39 129

Om Nowonomics:
Nowonomics AB (publ) grundades 2015 och är ett framstående företag inom privat pensionssparande med över 155 000 medlemmar. Koncernen består av Nowonomics AB, Nowo Pension AB med tillstånd att bedriva försäkringsdistribution samt QQM Fund Management AB. Nowonomics AB blev utvalda som årets IPO 2021 och fokuserar på att erbjuda produkter för att stärka våra medlemmars framtida ekonomi. Vi strävar efter att göra pensionssparande enkelt och tillgängligt för alla. Ta kontroll över din framtid med Nowonomics AB.

Om Springville:
Springville är en ledande leverantör av digitala tjänster och tekniska lösningar för företag. Med fokus på digital transformation och optimering av affärsprocesser hjälper Springville företag att effektivisera sina verksamheter och möta framtidens utmaningar.

Vi ser fram emot att samarbeta med Springville för att erbjuda våra kunder smidiga lösningar inom digital flyttadministration av pensionsförsäkringar.
säger Amelie Söderberg, VD på Nowo
Vi är glada över att meddela vårt samarbete med Nowo och stärka vår position som en ledande aktör inom digital transformation och optimering av affärsprocesser.
säger Paola Palacios, VD på Springville.