Nowos nya VD gör sin första investering i Bolaget. Köper Teckningsoptioner

Det NGM-listade fintechbolaget Nowonomics ABs (ticker: Nowo) nya VD Amelie Söderberg gör sin första investering i Bolaget när hon köper 10 000 teckningsoptioner i syfte att konvertera dessa till aktier i samband med att sista dag för utnyttjande går ut idag den 7 juni 2023.

Teckningsoptionerna ger Amelie Söderberg rätten att teckna aktier för den tidigare offentliggjorda kursen 9.30 kr. Nowos aktie stod i 12.85 kr vid börsens öppning på onsdag 7 juni.

• Som jag sa när jag tillträdde som VD på Nowo så är det ett bolag med otrolig potential. Under min första månad på tjänsten har jag fått mer insyn i det dagliga arbetet och ser hur arbetet med de nya områdena tjänstepension och barnspar flyter på. Nowo skapar ett universum för sina drygt 150 000 medlemmar att få en helhetslösning kring långsiktigt sparande och jag ser fram emot att både leda Nowo och investera i bolaget både nu och framöver, säger Amelie Söderberg, VD på Nowo.

Sista dagen att lämna in teckningssedel för att konvertera teckningsoptionerna till aktier i Nowonomics är idag 7 juni.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Amelie Söderberg, VD Nowo 072 250 54 62, amelie@nowo.se

Nowonomics AB grundades 2015 och är ett framstående företag inom privat pensionssparande med över 150 000 medlemmar. Vi blev utvalda som årets IPO 2021 och fokuserar på att erbjuda produkter för att säkra våra medlemmars framtida ekonomi. Vi strävar efter att göra pensionssparande enkelt och tillgängligt för alla. Ta kontroll över din framtid med Nowonomics AB.

Bolagets Mentor är Aktieinvest FK AB som nås på rutger.ahlerup@aktieinvest.se eller tel: +46 739 496 250

Som jag sa när jag tillträdde som VD på Nowo så är det ett bolag med otrolig potential. Under min första månad på tjänsten har jag fått mer insyn i det dagliga arbetet och ser hur arbetet med de nya områdena tjänstepension och barnspar flyter på. Nowo skapar ett universum för sina drygt 150 000 medlemmar att få en helhetslösning kring långsiktigt sparande och jag ser fram emot att både leda Nowo och investera i bolaget både nu och framöver.
Amelie Söderberg, VD på Nowo.